Malawitråden 2004

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roccster
    Användare
    • augusti 2004
    • 583

    de få yngel som klarade sig kikar ut mellan stenrösen emellanåt men det är två max 3. 3 av honorna som tuggade lyfte jag över till litet kar så de fick spotta i lugn och ro. Så där går resten av ynglen (17st).
    MVH

    / Richard
    http://www.ornemark.com

    Kommentar

    • Niclas Larsson
      Användare
      • januari 2004
      • 546

      En fråga: ni som får yngel på löpande band finns det avsättning för alla Golden och Rödzebrayngel för att ta några vanliga arter. Jag menar visst måste det vara kul att dra upp yngelkullar men var gör ni av alla yngel. eller har alla 5000 l vatten i källaren eller i lägenheten. Är ynglena lättsålda privat? för zooaffärerna kan ju inta ta hur många som helst.
      Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

      Kommentar

      • johan eriksson
        Användare
        • maj 2004
        • 159

        Jag kan inte uttala mig om hur det är på andra ställen men här i luleå tar affären emot yngel, sen får man rätt olika mycket ersättning beroende på art så det är ingen större idé att tokodla rödzebra då man i princip går plus minus noll på de.

        På yngelfronten har jag nu 13 saulosi yngel på dryga 2cm och honan tuggar igen. Har även en Copadichromis jacksoni hona som tuggar för första gången så det får vi se hur det blir med.

        Det var min lägesrapport på malawifronten /johan

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          larssonn; jag kör ett 220L samt ett 80L yngelkar/barnkammare med ett 700L (som FORTFARANDE inte har kommit, sitter med 1 rockybakgrund, benställning, flera lösa moduler, ramp och allt annat men inget kar)..

          Iallafall, fick två tuggande socolofi-honor ner i yngelkaret för någon månad sedan, efter dessa hade tuggat klart, la jag tillbax dessa i det större karet. Ynglena växte snabbt till sig, och för dryga 2 veckor sedan flyttade jag över dessa (5) yngel till det större karet, samtidigt som jag upptäckte att en ny hona tuggade. ner med henne i yngelkaret och väntar på samma förfarande denna gången MEN 2 dagar senare - ytterligare 2 tuggande honor i stora karet.....

          Funderar på att beställa en ställning för 2 kar, som jag kan ha ovan varandra för yngel och tuggande honor!

          Så efter Roccster fått de yngel han vill ha, finns det säkert fler yngel som söker ny bostad! *skrattar*

          Min lilla Goldenhona tuggade...men henne lät jag gå kvar...vart dom tog vägen...vetihundan!

          Tack för ordet

          Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Niclas Larsson
            Användare
            • januari 2004
            • 546

            Jag har ett 720 Malawi samt ett 220 som idag är ett klassiskt svensk sällskaps akvarium (rätt trevligt faktiskt) har även beställt ett Juwel 350 hörnakvarium som jag antigen skall bli ett sydamerika eller troffe bo.Lite svårt att bestämma mig. Men det verkar som jag behöver 2 kar till alltså. Jag tror nog att den Golden som tuggar nu får gå kvar, så får vi se vilka projekt som kommer senare. Kanske gör om 220 till barnkammare då.
            Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

            Kommentar

            • Fabbo
              Användare
              • september 2003
              • 210

              Hur ska man fördela könen då man ska ha n. livingstonii, dimidiochromis compressiceps eller cyrtocara moori?

              Kan man ha 1+1 eller måste det vara många honor per hane?

              Kommentar

              Arbetssätt...