Sälja vuxna malawi till butik i stockholm? vilka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikael33
    Användare
    • juli 2003
    • 69

    Sälja vuxna malawi till butik i stockholm? vilka?

    Har bara haft mina malawi i ca 6 månader och har faktiskt tröttnat lite på dem, har antagligen lite för många och samtidigt så tycker jag det är lite för mycket action i burken.

    Nu undrar jag om någon vet en butik i stockholm som brukar köpa in vuxna malawi & några yngel.

    Och vad är rimligt att att få för dessa. (se nedan)

    En fundering. (som inte hör hemma här men frågar endå) =)

    Jag tänkte göra om burken till ett sydamerika eller liknade, behöver jag ersätta engelska sjösten med något annat eller är det bara att köpa lite rötter och filtrera genom torv för att sänka ph värdet?
    Mikael O
    450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

    112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal
  • Daniel Odell
    Användare
    • januari 2003
    • 2437

    #2
    En gång köpte jag ett beggat 540L, däri ingick det en karlsons blandning av olika grällt färgade hysteriska varelser från den stora sjön i Afrika.

    Då jag absolut inte ville behålla dem ringde jag till ett par välkända butiker i stockholmsområdet. Jag tänkte naturlightvis skänka bort dem gratis, man tar ju inte betalt för liv. Butik #1 gav mig rådet att spola ner skiten, de hadde varken plats eller lust att ta emot dem. Butik #2 kunde tänka sig att ta emot dem, kanske, men .. "du kan inte få så mycket för dem" Det är ok sa jag jag vill inte ha några pengar för dem. DÅ kunde jag komma förbi med dem.

    Summa kardemumma: Du kanske har tur?

    Svar på funderingen: Den engelska sjöstenen måste ersättas av estetiska skäl med en snygg finkorning råda!
    fish r friend

    Kommentar

    • mikael33
      Användare
      • juli 2003
      • 69

      #3
      Hehehe

      det var som jag trodde,
      det trista med det hela är att jag "plöjde" ner ca 2500 - 3000 kr på dessa "varelser", men så är det, som ny akvarist så lär man sig den hårda vägen kan jag tänka mig. =)
      Mikael O
      450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

      112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

      Kommentar

      • Fredrik H.
        Användare
        • april 2002
        • 1884

        #4
        Jag skulle vilja påstå att det går alldeles utmärkt att få betalt för dem genom att annonsera ut dem här på sidan. Det har fungerat för mig vid flera tillfällen.

        mvh,
        Fredrik H.
        Gratis konto på: www.cichlidtube.com
        www.cichlidgallery.org
        www.tropheini.com

        Kommentar

        • mikael33
          Användare
          • juli 2003
          • 69

          #5
          Tack Fredrik, Skall lägga ut det, några ören skall man ändå kanske få.

          (skall bara fundera ut vad jag skall införskaffa istället.)
          Mikael O
          450L: Biotodoma Cupido, Regnbågar; Hantel, Pristella tetror, Ancistrus dolichopterus; Royal pleco, Kakaduor, Gröna tigerbarber, Odessabarber, Glasmalar.

          112L: Mosaik guramin, Kampfisk Blå gurami, Neontetror, Zebrafisk och en mal

          Kommentar

          • fredrikr
            Användare
            • oktober 2002
            • 985

            #6
            Akvarieleasing kan vara intresserade av vuxna fiskar. De som hyr akvarier av dem vill ju ha fiskar som är så snygga och stora som möjligt redan från början. Och om de har nytta av dem betalar de också för dem.
            Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
            http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

            Kommentar

            • Daniel Odell
              Användare
              • januari 2003
              • 2437

              #7
              de va dom som va butik #2 i min berättelse.
              fish r friend

              Kommentar

              • mrgreed
                Användare
                • juli 2002
                • 494

                #8
                Butik 3 skulle jag rekommendera
                Globefish dem brukar alltid ta emot..

                //Danne

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • november 2003
                  • 1585

                  #9
                  Om inte annat så kanske man kan skänka bort eller sälja dom billigt här på ciklid.se....då brukar väl mail/telefon gå varma...eller?
                  /Magnus
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  Arbetssätt...