Chilotilapia Euchilus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    Chilotilapia Euchilus

    Hur är den i betennde ?? Är det en av dom lugnaste "tjockläpparna"?..
    Går den bra ihop även med lugnare Malawis typ Aulonocara & Copadichromis?..
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Den är ganska lugn men blir ju stor så när den ska till o leka kan den slå andra ganska hårt pga av sin storlek blir ju lite tyngd bakom.
    Men den fungerar bra med arter som Aulonocara och Copadichromis bara man tänker på att ha en mycket rymmlig burk skulle tippa på att en 720L krävs ungefär.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      jahaja jag tänkte ha Aulonocara kandensee + Chilotilapia Euchilus i 600liter men jag får testa för det är ingen större skilldnand mellan 600 och 720 för dom är juh lika långa...
      Är den fredligare och lugnare än Milomo,"thick lips" och ornatus?
      Tack för svaret!!

      Kommentar

      • NEMO

        #4
        Att tänka på är att Euchilusarna är rätt så glupska, så det gäller att de andra tar för sig lite vid matdags.Är det just de tjocka läpparna du är ute efter så är det inte säkert att de får några sådana om du köper odlade.Mina största är 15-18cm och de har knappt inga läppar alls.

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #5
          Nej jag tänkte faktiskt försöka få tag i VF...Ska höra med Anders på Torsdag om det är för svårt eller inte att få tag i VF...Hur stort akvarium har du NEMO och i vilket sällskap?
          Tack för svaret

          Kommentar

          • NEMO

            #6
            Jag har dem i ett 540 än så länge.Sällskapet består av rödzebror och Lombardi samt några Lithobates.Jag hade Cop Azureus tillsammans med dem förut men honorna magrade så jag blev tvungen att flytta dem,det var ju en chansning som inte funkade,övriga fiskar är ju inte helt oaggressiva heller.

            Kommentar

            Arbetssätt...