wanted:tropheus 2 "test"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spec mats

    wanted:tropheus 2 "test"

    För två dagar sen ställde jag en fråga ang: tr. spec "chiwa", och kan inte finna mitt inlägg!? Nåt tekniskt problem herr webmaster?
  • malawi_voodoo
    Användare
    • juli 2002
    • 790

    #2
    Jag tror att det togs bort eftersom en del här inne tyckte att det klassades som en annons.
    /Glenn Wouda

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Inte bara tyckte...det var en annons.

      Om du vill veta något om en art så skriv just den specifika arten i rubriken så får du reda på om det finns någon som har den och vad de har att säga om arten. Är du intresserad av att köpa denna art så sätter du in en annons på "köpes" med just den förfrågan som du gjorde i det ämne som du nu tror "kommit bort".

      Det är inte tillåtet, enligt ciklid.se´s stadgar, att "annonsera" om speciella fiskar som man önskar få tag på...däremot är det tillåtet att diskutera en speciell fisks utbredning i Sverige hos hobbyister. Det är alltså beroende på hur man skriver ett ämne/fråga.

      Forumet är till för diskussioner och det ämnet var inte format på det sättet...utan mer som en annons där du ville köpa fisk.

      Hoppas detta hjälpte dig att förstå varför ämnet "försvann" och hur du skall skriva om du önskar få information.

      Om du vill veta mer om vad man får skriva på forumet så kan jag hänvisa till denna länk:

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Jag tror att jag var den enda som kommenterade ditt "inlägg". Det jag skrev var helt enkelt att det var en annons och borde inte vara med på forumet. Om alla som är intresserade av att hitta en speciell fisk skriver det på forumet skulle det vara ganska tjatigt. Det vore väl en sak om det var något extremt ovanligt eller nyimporterat. Då kanske man kunde spana läget genom att se vilka som har fått tag i den.. Men kanske ändå inte...
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • pontus
          Användare
          • oktober 2003
          • 514

          #5
          Det är ju lite löjligt tycker jag, om man inte kan låta mats inlägg vara kvar för att han formulerade sig som han gjorde. eller är det bara jag som tycker det.

          ok kanske bara jag!

          men så här då: Hej finns det någon som odlar denna art t.m.Chiwa eller vet vart det finns bilder på denna firre?
          Är den vanlig i sverige? är dom så röda som bilder jag sett ?
          om någon vet, kanske ett inlägg skulle passa!

          MVH / Pontus
          ps.bara för att det är frågor måste det inte vara en efterlysning! ds.
          Passenger on Planet Earth:
          Pet.macro nsumbu
          Pet.moshi ikola
          Pet.Trewavasae
          Pet.Bulu-Point "Red"
          Pet.orthognathus tricolor mvuna
          Pet.Longola
          Tr.Ilangi
          Tr.Muzi
          Tr.Katonga
          Neo.Leleupi

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Pontus...när du blev medlem här så var du beredd att följa de bestämmelser som finns...det är onödigt att "håna" regler för att de inte passar i vissa lägen.

            Zaphi...du var inte ensam...jag tyckte också som du...och tydligen även moderatorn.

            Det behövs...tyvärr kanske...regler för ett forum och det är till gagn för samtliga på forumet.

            Kommentar

            • Leopoldi
              Användare
              • februari 2004
              • 1082

              #7
              Patetiskt att man inte får fråga var man kan få tag i en fisk utan att det skall censureras?....Känns som moderatorn börjar få storhetsvansinne......

              Kommentar

              • odilou
                Användare
                • april 2002
                • 308

                #8
                "Det är ju lite löjligt tycker jag, om man inte kan låta mats inlägg vara kvar för att han formulerade sig som han gjorde. eller är det bara jag som tycker det."

                Ja, det är jättelöjligt. Nej, det är inte bara du som tycker det.

                Kommentar

                • pontus
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 514

                  #9
                  Tricella jag menade inte att "HÅNA" reglerna,sorry !
                  Jag ventilerade min åsikt precis som alla andra gör i ett forum, ber om ursäkt om någon tog illa vid! PEACE!!
                  Passenger on Planet Earth:
                  Pet.macro nsumbu
                  Pet.moshi ikola
                  Pet.Trewavasae
                  Pet.Bulu-Point "Red"
                  Pet.orthognathus tricolor mvuna
                  Pet.Longola
                  Tr.Ilangi
                  Tr.Muzi
                  Tr.Katonga
                  Neo.Leleupi

                  Kommentar

                  • StefanL
                    Användare
                    • augusti 2002
                    • 10784

                    #10
                    Pontus: Ingen fara...det är klart att du skall ventilera dina åsikter.

                    Jag tog inte illa vid mig...jag försökte bara förklara varför man har regler som bör följas på ett forum som detta.

                    Kommentar

                    • Fiskar.nu
                      Användare
                      • september 2003
                      • 442

                      #11
                      vad stod det exakt, är det "jag vill köpa xxxxxx-fisken"
                      375 liter till L-malar

                      Kommentar

                      • Robin
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 4526

                        #12
                        Play by the rules boys!
                        Mvh
                        Robin

                        Kommentar

                        • Zaphi
                          NCS Medlem
                          • juli 2002
                          • 5395

                          #13
                          Håll era köpes-annonser till köp och sälj. Hur svårt kan det vara? Sen kan man tycka vad man vill om att det skall raderas från forumet eller inte.

                          Sedan tycker jag det är otroligt dålig stil att ifrågasätta moderatorernas handligar så fort det allra minsta sker.
                          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • april 2002
                            • 4619

                            #14
                            Det finns en avdelning för "Köp & Sälj" och en för forumet.
                            Detta självklart av praktiska skäl - det läggs in nästan lika många köpes och säljes annonser som det skrivs inlägg i forumet och jag tror inte att någon skulle uppskatta om forumet till hälften skulle bestå av annonser. Därför har vi beslutat oss för att ha separata avdelningar.
                            Varför nu just Mats skulle stå över dessa regler och ha en gräddfil och kunna annonsera här i Forumet har jag svårt att förstå. Antingen alla eller ingen.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • september 2002
                              • 5394

                              #15
                              Vore ju kul o sen den så kallade "annonsen" så man vet vart gränserna går.

                              spec "mats"
                              Kan du skriva exact samma sak igen under "köpes" så man får se va du skrev ?

                              Kanske lägga till en del som handlar om råd o frågor angående handel av djuren?

                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...