Hur många maingano i ett 222 l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #16
    citat:2+5 istället
    Man kan juh testa det men jag tror inte det kommer gå med 2 hanar i ett så "litet" kar,Den dominanta hanen kommer nog få bort den andra kvickt,det är vad jag tror iaf

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Visst kan det hända Henke...men jag tycker inte att 1+3 är att föredra framför 2+5.

      Som de skriver i en av de länkar jag skrivit om så hänger man på en "skör tråd" med sin grupp om en hona av någon anledning skulle gå bort. 1+2 innebär större stress för kvarvarande honor och det är inte helt ovanligt att även honorna sinsemellan slåss (mobbar) till döden.

      Kommentar

      • matshall
        Användare
        • mars 2003
        • 31

        #18
        OK om jag nu skulle kunna få tag på 1+5 eller 2+5 hur många Golden skulle man då kunna ha. Som sagt var 222 l är inte så mycket att spela på
        ---------------
        222 l golden, rödzebra o ancistrus

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • september 2002
          • 1913

          #19
          Jo visst det är helt sant,Men isåfall skulle jag öka på honor istället för hanar kanske 1+5 eller nått liknade,
          Men men det är juh bara att testa och se det kan mycket väll funka med flera hanar men jag tycker det blir lugnare i karen med bara 1Hane,Har 2hanar av mina blå delfiner i samma kar och ibland då j*vlar smäller det för den mindre som bara är 1-2cm mindre,Har även 2 hanar av Aulonocara och dom är annars så lugna och snälla men ibland åker även den mindre hanen där på stryck han har dock aldrig fått några märken,Och där jag har mina Electror så kör jag med 1+3 och det funkar kanon,Men som sakt testa och se bara för det är som det är hos mina så kommer det nog absolut inte vara så i dit akvarium =P.Kör med ungefär lika många Golden som Maingano...Jag tycker 1+3 eller 1+4 av varje art skulle vara bra,

          Kommentar

          Arbetssätt...