T a n g a n y i k a växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jyrgil
    Användare
    • december 2003
    • 79

    T a n g a n y i k a växter

    Skall starta upp ett kar snart skall ha dubbar och lite snäcklekare vill ha lite tips på schyssta växter.Tackar på förhand.
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Jag tror att det kan bli väldigt svårt med växter, särskilt till snäckskalslekarna. N. similis är nog i så fall den som jag tycker gräver minst av de jag har haft men den gräver en hel del den med.

    Jag har provat lite då och då med växter till olika Tropheusgrupper och aldrig blivit nöjd. Anubias brukar rekomenderas i troffediskussioner men mina blev fulla av små hål efter bara en vecka. Hålen växte och blev fler och till sist rycktes stora bita loss. Snygga växter är ju väldigt snyggt men fula växter är väldigt fult tycker jag.

    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #3
      Jag kör med valseneria i mitt kar med Red Cheeks och det funkar kanon. I början var de på och tuggade lite på dem men nu lämnar de dem i fred.

      MVH
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Pratar du om snäcklekare eller Tropheus, Cutekid?

        Snäcklekarna flyttar säkerligen växter pga sitt grävande. Jag håller med Fredrik H. angående växterna.
        Till viss del kan jag även hålla med Cutekid, men då skall du nog endast ha Jättevallisnerian. Annars riskerar du få flytväxter ofta...

        Javaormbunkar är snygga och de växer fast på sten eller om man har dem inklämda mellan stenpartier. Faktiskt riktigt snyggt!

        Kommentar

        Arbetssätt...