Kan detta stämma tro?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke
    Användare
    • april 2002
    • 74

    Kan detta stämma tro?

    Vad jag förstår så kan man ha flera olika Aulonocara-arter i samma kar utan att vara rädd för korsningar om de väljs från olika grupper.

    Jag kan alltså ha A.Jacobfreibergi (hit hör väl "Eurekan") och A.Stuartgranti (tex "Röd rubin") i samma kar utan att de kan korsa sig eller? Tänker nämligen blanda dessa två om det går. Har jag fattat helt fel, vilket jag helt klart kan ha gjort, så vore det fint om jag fick reda på det innan jag släpper ihop dem och en korsning blir ett faktum.

    Nicke
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Man kan ha "tur" och "otur" när det gäller korsningar vilka fiskar som hälst kan korsa sig nästan...Och ibland funkar det med nästan precis likadana fiskar utan att dom korsar sig...MEn för att vara på den säkra sidan bör man alltid undvika att ha sånna som är lika varann eller från samma släkte i samma kar...så ser jag det hela iaf...Även fast jag läste nått i den nya BTN malawi om att man kunde hålla Aulonocarer från dom olika grupperna i samma kar..Men jag skulle iaf tagit nån annan art som passar ihop med någon utav de du sa..

    Kommentar

    Arbetssätt...