elak Hongi m.m?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • forssten
    Användare
    • december 2003
    • 70

    elak Hongi m.m?

    Hej har nu "överbefiskat" mitt 350 enligt en "del" (34 st.)Men just nu är de inte mer än 4- 5 cm. Nu till ämnet! Har en Hongigrupp på 6 köpte till 5 individer en aning större än de befintliga.EN mindre hanne som har varit den dominanta i guppen är väldigt svår på nykomlingarna, har släckt ner för att de nya ska få respit.Brukar detta ge sig eller ??Har nu maingano , auratus, Golden och Hongi.
    Köpte firrarna på Malawi i örebro det var någon som skrec i forumet om att dessa Mbunas gärna korsar sig varför föreslog då experterna på Malawi ab i Örebro dessa arter till mig??De måste ändå veta bäst vilka som trivs ihop??
    mbunas
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Det ger sig nog... Annars är det bara att möblera om i akvariet...
    Annars borde den uppsättningen fungera fint. Jag har Auratus och Hongi.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • malawi_voodoo
      Användare
      • juli 2002
      • 790

      #3
      Ja det var någon som sa att Golden och Hongi gärna korsar sig.
      Fast auratus OCH maingano är nog ingen hit eftersom auratushannar är väldigt vilda och ser precis ut som maingano hannar och honor.
      JAG skulle precis som Anders å Henke nog sa till dig, ha golden med hongi, MEN jag skulle absolut inte ha både auratus OCH maingano.
      Frågade du nån av dom vad dom tyckte om det?
      /Glenn Wouda

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

      Kommentar

      • forssten
        Användare
        • december 2003
        • 70

        #4
        Absolut! jag berättade att jag hade 5 auratus.
        Jag frågade vilka firrar som skulle trivas med dem och resultatet blev detta. Jag hade naturligt vis fått fler att välja mellan men fastnade för dessa.
        mbunas

        Kommentar

        • malawi_voodoo
          Användare
          • juli 2002
          • 790

          #5
          Kontigt, de rekommenderade min polare som har maingano att inte skaffa auratus eller någon annan tvärrandig fisk.

          Men Hongi passar utmärkt till de du har.

          OM du får problem med Maingano å auratus sen när de blir större (de var ungdjur va?) så bör du göra dej av med någon av dom.
          /Glenn Wouda

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

          Kommentar

          • forssten
            Användare
            • december 2003
            • 70

            #6
            Så var historien i alla fall.Innan jag visste bättre startade jag med 4 Au vilka är i kraftig minoritet förutom en kaxig hanne,jag har faktiskt funderat kring de "4:as gäng" och tänker förflytta dem så fort de utgör ett problem i konstelationen.För mig är det jätteviktigt att det är harmoni i akvariet om inte så spelar det ingen roll hur snygga fiskarna är.
            mbunas

            Kommentar

            • malawi_voodoo
              Användare
              • juli 2002
              • 790

              #7
              Ja precis, märker du minsta tecken på oreda så gör dej av med auratus eller maingano, för det kommer att bli värre.
              Hur månag maingano har du då?
              /Glenn Wouda

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

              Kommentar

              • forssten
                Användare
                • december 2003
                • 70

                #8
                Jag har 9 maingano och som jag redan sagt 4 au.
                mbunas

                Kommentar

                Arbetssätt...