Snyggt och inte snyggt.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Snyggt och inte snyggt.....

    Det snackas lite ibland om vad som är snyggt och inte här med fiskarter, det kan ju må så vara att visa då tydligen inte alls passar ihop etc, men nu vill jag bara höra era åsikter om vad ni tycker är snyggt och inte....
    Pesonligten tycker jag att några olika arter (kanske 4 eller mer om det är möjligt) är snyggare än att kanske bara ha två sorter, känns lite trist att kanske bara se två färger eller så om ni förstår, jag gillar hellre att se på lite uppblandinig, blir lite mer levande då tycker jag.

    Vad tycker ni andra?
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Visst kan det vara snyggare med fler arter (färger), men risken finns att det blir "fisksoppa". Jag börjar så smått att luta emot att dra ned på antalet arter och istället öka på respektive arts antal.

    Jag har sett ett akvarium bestående av en stor grupp Demasoni tillsammans med en nästan lika stor grupp Golden och det var riktigt snyggt!

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Visst kan det vara snyggare med fler arter (färger), men risken finns att det blir "fisksoppa". Jag börjar så smått att luta emot att dra ned på antalet arter och istället öka på respektive arts antal.

      Jag har sett ett akvarium bestående av en stor grupp Demasoni tillsammans med en nästan lika stor grupp Golden och det var riktigt snyggt!

      Kommentar

      • malawi_voodoo
        Användare
        • juli 2002
        • 790

        #4
        Det beror ju VAD det är för arter också. Många arter som tex saulosi och auratus är ju hannar och honor olika färgade då får man ju "två arter i en" så att säga.
        /Glenn Wouda

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

        Kommentar

        • malawi_voodoo
          Användare
          • juli 2002
          • 790

          #5
          Det beror ju VAD det är för arter också. Många arter som tex saulosi och auratus är ju hannar och honor olika färgade då får man ju "två arter i en" så att säga.
          /Glenn Wouda

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

          Kommentar

          • Robin
            Användare
            • januari 2003
            • 4526

            #6
            Vad som är snyggt tycker jag man inte ska spekulera om, det är upp till var och en vad som är snyggt. jag tycker tex att ett kar med bara auratus eller livingstonii skulle vara skitsnyggt.
            Mvh
            Robin

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              #7
              Vad som är snyggt tycker jag man inte ska spekulera om, det är upp till var och en vad som är snyggt. jag tycker tex att ett kar med bara auratus eller livingstonii skulle vara skitsnyggt.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                citat:Vad som är snyggt tycker jag man inte ska spekulera om, det är upp till var och en vad som är snyggt.
                Och vad gjorde du precis nu, robin?

                Jag tycker det kan vara ganska intressant att se vad gemene man/kvinna anser vara snyggt...

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 10784

                  #9
                  citat:Vad som är snyggt tycker jag man inte ska spekulera om, det är upp till var och en vad som är snyggt.
                  Och vad gjorde du precis nu, robin?

                  Jag tycker det kan vara ganska intressant att se vad gemene man/kvinna anser vara snyggt...

                  Kommentar

                  • Therese
                    Användare
                    • april 2002
                    • 196

                    #10
                    Jag måste nog erkänna att jag föredrar ett fåtal arter med flera indiveder.
                    Men jag tror att klassen på fisken är det som är det viktigaste. Har man inga bra djur i grunden tror jag itne det spelar så stor roll hur man kombinerar dem.

                    Kommentar

                    • Therese
                      Användare
                      • april 2002
                      • 196

                      #11
                      Jag måste nog erkänna att jag föredrar ett fåtal arter med flera indiveder.
                      Men jag tror att klassen på fisken är det som är det viktigaste. Har man inga bra djur i grunden tror jag itne det spelar så stor roll hur man kombinerar dem.

                      Kommentar

                      • Danny_C
                        Användare
                        • april 2003
                        • 334

                        #12
                        En art och ganska få i ett stort akvarium är mysigt, blir naturligt
                        (sydamerika)
                        /danne

                        Kommentar

                        • Danny_C
                          Användare
                          • april 2003
                          • 334

                          #13
                          En art och ganska få i ett stort akvarium är mysigt, blir naturligt
                          (sydamerika)
                          /danne

                          Kommentar

                          • Robin
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 4526

                            #14
                            Tricella: Hoppsan!
                            Förlåt! Skrev bara att det är lite onödigt att skriva om vad som är snyggt och inte. Sen gav jag ett exempel.
                            Nu när jag tänker efter så har du nog rätt med det du skrev.

                            citat:Jag tycker det kan vara ganska intressant att se vad gemene man/kvinna anser vara snyggt...
                            Mvh
                            Robin

                            Kommentar

                            • Robin
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 4526

                              #15
                              Tricella: Hoppsan!
                              Förlåt! Skrev bara att det är lite onödigt att skriva om vad som är snyggt och inte. Sen gav jag ett exempel.
                              Nu när jag tänker efter så har du nog rätt med det du skrev.

                              citat:Jag tycker det kan vara ganska intressant att se vad gemene man/kvinna anser vara snyggt...
                              Mvh
                              Robin

                              Kommentar

                              Arbetssätt...