Bråkande honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Bråkande honor

    Jag har 1+2 L.Trewavasae där honorna är lite större än hanen. De båda honorna bråkar allt som oftast med varandra och jagar runt hanen i karet. Är det vanligt ibland dessa?

    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Ja,det kan jag säga att det är... Är du säker på att det två du har?
    Jag råkade ut för detta då jag bara hade ett par..hanen var mindre och "honan" tillät honom inte vara någonstans i karet. Tills jag kollade efter om det verkligen var en hona vilket det inte var utan en ganska ovanlig hane som var helt gul-beige som honorna egentligen är.
    Om jag nu ska hålla mig till det du frågade om så finns det inom de flesta mbuna en alfa-hona (precis som a-hane). Det kanske kan vara anledningen till att honorna bråkar.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Robin
      Användare
      • januari 2003
      • 4526

      #3
      Ja,det kan jag säga att det är... Är du säker på att det två du har?
      Jag råkade ut för detta då jag bara hade ett par..hanen var mindre och "honan" tillät honom inte vara någonstans i karet. Tills jag kollade efter om det verkligen var en hona vilket det inte var utan en ganska ovanlig hane som var helt gul-beige som honorna egentligen är.
      Om jag nu ska hålla mig till det du frågade om så finns det inom de flesta mbuna en alfa-hona (precis som a-hane). Det kanske kan vara anledningen till att honorna bråkar.
      Mvh
      Robin

      Kommentar

      • Marcus1979
        Användare
        • januari 2003
        • 404

        #4
        Jag märkte idag att en utav honorna. (Jag kan inte säga till 100% men 99,9 att det är två honor, tuggade så det var nog helt enkelt en fight om vem som skulle få "komma till" hos hannen. Får se om bråken fortsätter.
        //Marcus
        960L Malawi

        Kommentar

        • Marcus1979
          Användare
          • januari 2003
          • 404

          #5
          Jag märkte idag att en utav honorna. (Jag kan inte säga till 100% men 99,9 att det är två honor, tuggade så det var nog helt enkelt en fight om vem som skulle få "komma till" hos hannen. Får se om bråken fortsätter.
          //Marcus
          960L Malawi

          Kommentar

          Arbetssätt...