LEK?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andersan
    Användare
    • december 2003
    • 16

    LEK?

    Finns det ett bra sätt att få Malawis i lek?
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Det finns massor av olika sätt men detta är endel utav dom,

    Några utav om dom är t.ex hålla upp med mat ett par dagar,Göra större eller tättare vattenbyte..Variera fodret,mata med t.ex musslor och räkor ibland (givetvis beror det också lite på vilka malawisar man har!)öka på gruppen lite ibland,Men ibland räcker det med tålamod,När jag skaffade mitt första Mbuna akvarium på 715 liter så fick jag ingen lek i början men efter ett halvår så lekte dom konstant och jag hade 2-3 nya fiskar som tugga varje vecka..

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • september 2002
      • 1913

      #3
      Det finns massor av olika sätt men detta är endel utav dom,

      Några utav om dom är t.ex hålla upp med mat ett par dagar,Göra större eller tättare vattenbyte..Variera fodret,mata med t.ex musslor och räkor ibland (givetvis beror det också lite på vilka malawisar man har!)öka på gruppen lite ibland,Men ibland räcker det med tålamod,När jag skaffade mitt första Mbuna akvarium på 715 liter så fick jag ingen lek i början men efter ett halvår så lekte dom konstant och jag hade 2-3 nya fiskar som tugga varje vecka..

      Kommentar

      • Marcus1979
        Användare
        • januari 2003
        • 404

        #4
        Det bästa sättet är att se till att dom trivs. Dvs. lagom med fisk, mycket gömställen, god filtrering osv. Jag tror de flesta malawi arter leker bara dom trivs och får tid att vänja sig med omgivningen.

        Mvh/Marcus
        960L Malawi

        Kommentar

        • Marcus1979
          Användare
          • januari 2003
          • 404

          #5
          Det bästa sättet är att se till att dom trivs. Dvs. lagom med fisk, mycket gömställen, god filtrering osv. Jag tror de flesta malawi arter leker bara dom trivs och får tid att vänja sig med omgivningen.

          Mvh/Marcus
          960L Malawi

          Kommentar

          • cyntolopia-afra
            Användare
            • oktober 2003
            • 77

            #6
            Hej

            Mina Malawi (Mbuna) har varit rätt skygga nu ett tag.
            Så för fem dagar sedan jag tog ut all inredning (för att vänja dom vid att det kommer skuggor när någon går förbi) förutom en vallisneria växt, och i dag när jag tittade så hade mina Perlmutt lekt.
            Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

            Kommentar

            • cyntolopia-afra
              Användare
              • oktober 2003
              • 77

              #7
              Hej

              Mina Malawi (Mbuna) har varit rätt skygga nu ett tag.
              Så för fem dagar sedan jag tog ut all inredning (för att vänja dom vid att det kommer skuggor när någon går förbi) förutom en vallisneria växt, och i dag när jag tittade så hade mina Perlmutt lekt.
              Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • januari 2003
                • 4526

                #8
                Precis, lite förändring är aldrig fel om man vill få fiskarna till att leka.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 4526

                  #9
                  Precis, lite förändring är aldrig fel om man vill få fiskarna till att leka.
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  Arbetssätt...