MYSTISK DÖD!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bromid
    Användare
    • december 2003
    • 117

    MYSTISK DÖD!!!!!

    Hejsan.

    Skulle bli väldigt glad om någon kan upplysa mig om vad som troligen har hänt i mitt lilla 100 liters kar.

    Karet innehåller 5 st Labidochromis caeruleus, 8 st Pseudotropheus demasoni och innehöll också en Ancistrus mal. Malen var fullt levande och frisk för ungefär 10 minuter sedan. Men efter ett kort avbräck med mat och släktgemenskap så upptäckte jag, vid min återkomst, att malen var död. Troligen inte utav sjukdom då båda ögonen var borta.

    Har någon varit med om något liknande eller har någon den minsta aning om vad som kan ha hänt ???

    Isåfall tveka inte att maila eller skicka ett inlägg.

    Undrande malawi supporter.

    // Andre
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Malen kan ha dött av vad som helst. Att ögonen var borta är "naturligt" om man har andra fiskar i samma kar då just ögonen är ibland det första de tar från en död fisk. De blev alltså uppätna av de andra...

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Malen kan ha dött av vad som helst. Att ögonen var borta är "naturligt" om man har andra fiskar i samma kar då just ögonen är ibland det första de tar från en död fisk. De blev alltså uppätna av de andra...

      Kommentar

      • Bromid
        Användare
        • december 2003
        • 117

        #4
        Hejsan.

        Om malen har dött utav sjukdom och fiskarna äter på den finns det stor risk att bakterierna sprider sig ??
        Möjligt att man får rengöra karet.

        tack för svaret

        Kommentar

        • Bromid
          Användare
          • december 2003
          • 117

          #5
          Hejsan.

          Om malen har dött utav sjukdom och fiskarna äter på den finns det stor risk att bakterierna sprider sig ??
          Möjligt att man får rengöra karet.

          tack för svaret

          Kommentar

          • Fiskar.nu
            Användare
            • september 2003
            • 442

            #6
            otroligt alltså, jag är nästan helt säkert på att min "mellan stor ancistrus" hade 2 ögon när jag köpte den, sen kanske 1 månad sen har 1 öga försvunnit. kanske fick samma sjukdom?
            375 liter till L-malar

            Kommentar

            • Fiskar.nu
              Användare
              • september 2003
              • 442

              #7
              otroligt alltså, jag är nästan helt säkert på att min "mellan stor ancistrus" hade 2 ögon när jag köpte den, sen kanske 1 månad sen har 1 öga försvunnit. kanske fick samma sjukdom?
              375 liter till L-malar

              Kommentar

              • cyntolopia-afra
                Användare
                • oktober 2003
                • 77

                #8
                Tja

                Skulle kunna tro att Malwisarna kanske attackerat malen för att du har så många fiskar i ett så litet akvarium.
                Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

                Kommentar

                • cyntolopia-afra
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 77

                  #9
                  Tja

                  Skulle kunna tro att Malwisarna kanske attackerat malen för att du har så många fiskar i ett så litet akvarium.
                  Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

                  Kommentar

                  Arbetssätt...