Gälproblem hos Tropheus Ikola

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Jonas E
    svarade
    den e död. Jag tycker det är konstigt att det var på gälarna dock. Detta kanske är vanligt att de går på gälarna också, men jag har inte sett dem jaga den något nämnvärt.

    Nu när den var död så såg jag att den hade blivit biten på sidorna och att den var allmänt i risigt skick.

    jaja, jag hoppas att de löser sig till slut.

    Lämna en kommentar:


  • Jonas E
    svarade
    den e död. Jag tycker det är konstigt att det var på gälarna dock. Detta kanske är vanligt att de går på gälarna också, men jag har inte sett dem jaga den något nämnvärt.

    Nu när den var död så såg jag att den hade blivit biten på sidorna och att den var allmänt i risigt skick.

    jaja, jag hoppas att de löser sig till slut.

    Lämna en kommentar:


  • supermick
    svarade
    låter som helt vanlig troffe mobbing (hackkyckling)
    ända sättet å rädda den är att avlägsna det från gruppen isf

    Lämna en kommentar:


  • supermick
    svarade
    låter som helt vanlig troffe mobbing (hackkyckling)
    ända sättet å rädda den är att avlägsna det från gruppen isf

    Lämna en kommentar:


  • Jonas E
    startade ett ämne Gälproblem hos Tropheus Ikola

    Gälproblem hos Tropheus Ikola

    Hej
    Nu börjar de krisa sig. Ingen bukvattensit hos troffarna dock. En Ikola verkar ha svårt med andningen, den flämtar och tittar man närmare på gälarna så ser det inte normalt ut. Istället för att ha den raka kanten på det som sitter under gällocket så är det "vågigt"/"fransigt". det är även vitt, inte normalfärgat eller rött som det normalt ser ut. Jag har medicinerat med Hexamita och det verkar gå bra med alla andra firrar i akvariet. Idag saltade jag också eftersom denna ikola hade fransig stjärt-fena.

    Har ni någon som helst aning om vad det är och hur man kan lösa det så hade det varit riktigt bra.
Arbetssätt...