Demasoni och Maingano

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rytter
    Användare
    • juli 2003
    • 51

    Demasoni och Maingano

    Demasoni och Maingano, går de att ha tillsammans ?

    Just nu har jag Maingano ihop med bla afra. Den dominanta afrahanen har blivit bra hunsad av den dominanta mainganohannen och jag undrar därför om det skulle bli samma sak om jag stoppar i demasoni tillsammans med maingano.

    Tycker det skulle vara rätt läckert med två sorters fiskar med samma färg men med ränderna åt olika håll.
    Fisk bygger muskler !
  • Vannar
    Användare
    • april 2002
    • 339

    #2
    Har aldrig hört att det skulle vara några problem... Min uppfattning genrelellt är dock att demasoni är väldigt inomartsagressiv men relativt vek gentemot andra arter. Men har du bara många av varje art ser jag ingen anledning till varför du inte skulle kunna ha det.
    / Jonas Vannar

    Kommentar

    • Vannar
      Användare
      • april 2002
      • 339

      #3
      Har aldrig hört att det skulle vara några problem... Min uppfattning genrelellt är dock att demasoni är väldigt inomartsagressiv men relativt vek gentemot andra arter. Men har du bara många av varje art ser jag ingen anledning till varför du inte skulle kunna ha det.
      / Jonas Vannar

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • april 2002
        • 9579

        #4
        Jag har haft denna kombination tillsammns med några ytterliggare mbunas och det fungerade hyfsat. Som Jonas skriver kommer Ps. demasoni ofta till korta tillsammans med andra större mbunas. Jag har vid några tillfällen råkat ut för korsning mellan Ps. demasoni och Mel.cyaneorhabdos(maingano) men det tillhör nog inte vanligheterna.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Jag har haft denna kombination tillsammns med några ytterliggare mbunas och det fungerade hyfsat. Som Jonas skriver kommer Ps. demasoni ofta till korta tillsammans med andra större mbunas. Jag har vid några tillfällen råkat ut för korsning mellan Ps. demasoni och Mel.cyaneorhabdos(maingano) men det tillhör nog inte vanligheterna.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          Arbetssätt...