Munruvande P. pulcher?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    Munruvande P. pulcher?

    Hej

    Mitt ena palettciklidpar lekte för nå´n vecka se´n, när de var mer eller mindre nyinköpta. Jag blev orolig när jag inte såg honan på hela tiden, och mycket riktigt, nu när ynglen är frisimmande syns bara hanen till, och vaktar ynglen själv. Nu till det verkligt mystiska. Det verkar som om han simmar omkring med ynglen i munnen! Om den ena partnern dör, så den andra måste ta hand om ynglen själv, tar han/hon upp ynglen i munnen då, för att få lättare att ta hand om dem?

    Har haft problem med paletter och scalarer innan, då de svullnade upp, flämtade, och dog som flugor. Men se´n bytte jag sand, och allt vatten, och nu har inte scalarerna det problemet mer, och heller inte paletthanen, än. Men honan flämtade innan leken. Men jag tror mer det blev en för stor ansträngning för henne att leka med en gång i ett nytt akvarium. Men har nå´n hört talas om, eller varit om att den ena partnern tar ynglen i munnen om den andra dör? Han simmade runt och tuggade i morse, och gjorde det fortfarande nu när jag kom hem.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336
Arbetssätt...