Lite troffar i norr!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roni
    Användare
    • maj 2003
    • 183

    Lite troffar i norr!!!!

    Jag har letat och letat men det är inte lätt att få tag på tropheus här i Umeå, det är klart det finns ju på en affär men där är det väldigt dyrt. Jag ser priser som är mindre än hälften i södra Sverige. Har tänkt beställa men man vill ju gärna se fiskarna men köper speciellt när det rör sig om så mycke pengar. Hoppas att nån affär tar och införskaffar lite troffar som dom säljer till ett vettigt pris.
    Mvh/Fredrik
  • Vannar
    Användare
    • april 2002
    • 339

    #2
    Tips.
    Leta upp någon odlare i sthlm, Sätt dig på nattåget. köp fiskarna, sätt dig på tåget, koppa in...

    åsså sitter du å ler hela nästa dag.

    jag har gjort ngt liknade fast då åkte jag till örebro och det funkade utmärkt.
    / Jonas Vannar

    Kommentar

    • Vannar
      Användare
      • april 2002
      • 339

      #3
      Tips.
      Leta upp någon odlare i sthlm, Sätt dig på nattåget. köp fiskarna, sätt dig på tåget, koppa in...

      åsså sitter du å ler hela nästa dag.

      jag har gjort ngt liknade fast då åkte jag till örebro och det funkade utmärkt.
      / Jonas Vannar

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • maj 2002
        • 736

        #4
        Prata med snubbarna på Akvarielagunen i Holmsund. De har tagit hem en grupp Kachese och en grupp Murago till mig och de höll helt klart vettiga priser.

        Kommentar

        • Ralph
          Användare
          • maj 2002
          • 736

          #5
          Prata med snubbarna på Akvarielagunen i Holmsund. De har tagit hem en grupp Kachese och en grupp Murago till mig och de höll helt klart vettiga priser.

          Kommentar

          • Ralph
            Användare
            • maj 2002
            • 736

            #6
            Glömde tillägga att du kan se en bild på pappan till Kachese-ynglen via länk på sidan http://www.ciklid.se/forum/topic.asp...49&whichpage=3

            Kommentar

            • Ralph
              Användare
              • maj 2002
              • 736

              #7
              Glömde tillägga att du kan se en bild på pappan till Kachese-ynglen via länk på sidan http://www.ciklid.se/forum/topic.asp...49&whichpage=3

              Kommentar

              • roni
                Användare
                • maj 2003
                • 183

                #8
                Måste säga att den var grymt snygg! Vad är vettiga priser? Jag beställde en grupp körsbär igår som kommer på torsdag. Fick 18 st so för 2000 kr med frakt inräknat.
                Mvh/Fredrik

                Kommentar

                • roni
                  Användare
                  • maj 2003
                  • 183

                  #9
                  Måste säga att den var grymt snygg! Vad är vettiga priser? Jag beställde en grupp körsbär igår som kommer på torsdag. Fick 18 st so för 2000 kr med frakt inräknat.
                  Mvh/Fredrik

                  Kommentar

                  • Ralph
                    Användare
                    • maj 2002
                    • 736

                    #10
                    2000 spänn lät billigt! Mina Murago blev dyrare (konstigt va).

                    Nämen allvarligt så tycker jag Lagunen är bra att göra affärer med. Dessutom är de ofta intresserade av yngel / ungfiskar också om man har något roligare än guppy. Kan dock förstå att affärer här uppe kan vara dyrare än affärer i södra Sverige iom mera fraktande + kanske nån fler mellanhand också, vem vet.

                    Ang Kachesen så jo, den är grymt snygg. Alla som hälsar på blir helt bedårade, tror ingen fisk har fått folk att reagera så tidigare. Ev en Ahli-hane jag hade för några år sen som också var sagolik.

                    Man kan ju alltid hoppas på en BTN-bakgrund för Kachese-bilden [:p]

                    Kommentar

                    • Ralph
                      Användare
                      • maj 2002
                      • 736

                      #11
                      2000 spänn lät billigt! Mina Murago blev dyrare (konstigt va).

                      Nämen allvarligt så tycker jag Lagunen är bra att göra affärer med. Dessutom är de ofta intresserade av yngel / ungfiskar också om man har något roligare än guppy. Kan dock förstå att affärer här uppe kan vara dyrare än affärer i södra Sverige iom mera fraktande + kanske nån fler mellanhand också, vem vet.

                      Ang Kachesen så jo, den är grymt snygg. Alla som hälsar på blir helt bedårade, tror ingen fisk har fått folk att reagera så tidigare. Ev en Ahli-hane jag hade för några år sen som också var sagolik.

                      Man kan ju alltid hoppas på en BTN-bakgrund för Kachese-bilden [:p]

                      Kommentar

                      • roni
                        Användare
                        • maj 2003
                        • 183

                        #12
                        Det skulle ju inte vara helt fel, jo det är klart att det blir lite dyrare här uppe men jag tycker ändå att det är lite väl höga priser. Ja Lagunen är en jätte bra affär med bra personal och välskötta akvarium.
                        Mvh/Fredrik

                        Kommentar

                        • roni
                          Användare
                          • maj 2003
                          • 183

                          #13
                          Det skulle ju inte vara helt fel, jo det är klart att det blir lite dyrare här uppe men jag tycker ändå att det är lite väl höga priser. Ja Lagunen är en jätte bra affär med bra personal och välskötta akvarium.
                          Mvh/Fredrik

                          Kommentar

                          • davide
                            Användare
                            • december 2003
                            • 335

                            #14
                            Vart köpte du 18 st för 2000 kr?
                            på Haga? han är enligt mina erfarenheter klart billigast på att ta hem fisk.
                            MVH David
                            www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

                            Kommentar

                            • davide
                              Användare
                              • december 2003
                              • 335

                              #15
                              Vart köpte du 18 st för 2000 kr?
                              på Haga? han är enligt mina erfarenheter klart billigast på att ta hem fisk.
                              MVH David
                              www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

                              Kommentar

                              Arbetssätt...