Hej allihopa brukar inte skriva inlägg så ofta brukar mest läsa vad ni andra skriver.
Har flyttat till Sundsvall relativt nyligen väl där skulle det som jag önskat äntligen bli verklighet, startade nämligen en liten ciklid affär i källaren.
Innan jag körde igång tänkte jag att man måste ha nåt att impa kunderna med, började därmed fundera på vilken typ av ovanlig malawi ciklid jag skulle ha. Det ända jag visste var att det skulle vara en stor rovfisk med mycket färg. Fastnade till slut för exotichromis angenyens gick nästan inte att få tag i VF fanns i Tyskland men dit hade jag inte tid att åka likaså var det nästan med lichnochromis acuticeps den gick att få tag i men var enligt mina levarantörer nog en av de dyraste ciklider som finns.
Sänkte då ribban och fastnade för neaviochromis chrystogaster hur som helst nu till frågan innan denne herre dök upp i akvariet hade jag frekvent lek på cikliderna. Minna funderingar kring om han nu rövar yngel eller inte började med att min ornatus hona efter ha lekt typ 6-7 ggr innan endast hade 6 yngel kvar. Har nu 2 honor som tuggar en ahli och en Kirkii hona vet att yngel säcken brukar sjunka ihop lite men inte så mycket som nu misstänker ni vet vad. Är det någon där ute som har erfarenhet av den här fisken har själv inte sett några tendenser till att han är på honorna och han är otroligt fredlig och lugn för övrigt.