Vanligaste Tropheusen ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • peppe

    Vanligaste Tropheusen ?

    Aloha! Går i Tropheus tankar å tänkte bara höra om nån har koll på vilken som är den vanligaste T i Sverige! Det går väl inte att veta exakt men topp 3 eller topp 5 kanske! Finns det någon riktig raritet som alla skulle vilja ha i sitt kar? Kanske en topp 3 eller topp 5 på dom ovanligaste i vårat avlånga land!
    Mvh / Peppe!
  • demasoni
    Användare
    • april 2002
    • 163

    #2
    Vanligast borde var
    1:duboisi
    2:ikola
    3:moliro
    4:pemba
    5:Mpulungu, Kasanga eller nån sån

    Filip
    tropheus chimba
    Fuelleborni Katale

    Kommentar

    • stiffe
      Användare
      • april 2002
      • 953

      #3
      Kolla denna tråd http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4354
      mvh Stefan

      Kommentar

      • peppe

        #4
        Tack för tråden Stefan! Hade visst missat den, men dom flesta inläggen handlade om den dom tyckte var vackrast så fortsätt gärna med inlägg på den här tråden!

        Mvh / Peppe!

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          De vanligaste är nog Pemba och Duboisi maswa. De ovanligaste (som jag vet finns i sverige) är väl Tropheus brichardi fiery fry eller någon av de nya varianterna av tropheus som inte börjats att säljas än. Detta är vad jag tror, den som anses vara vackrast och dyrast osv är troligen Tropheus moorii Ilangi.

          Jag anser att de flesta tropheusar är extremt vackra fiskar, deras trevliga utseende är helt enkelt underbart och vilken tropheus som helst som jag sett har jag gillat, även m vissa av dem inte har så mycket färger som t.ex. Ilangin. De har ett så underbart utseende och de kan charma vilken köpare som helst.

          Jag hoppas att vi snart får se dig fast i troffe-träsket
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          Arbetssätt...