Stupida paletter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gogar

    Stupida paletter?

    Brukar det var svårt att få paletter att fatta att de måste vara i samma grotta om det ska bli nåt? Eller har jag fått några riktiga "rednecks"? Och jo, det är en hane och en hona! Och inte mår de illa av att min gamla Eheim 1028 bara ger 300L i timmen heller. nej, som gammal akvarist med nystartat intresse, så har jag kört den leksaken i ett 540L och det fungerade banne mig! men då var inte hobbyn så utvecklad iofs....[;D]
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #2
    Vad menar du? Honan lägger sina ägg först senare kommer hanen dit och befruktar utan att honan behöver vara närvarande...det är mina erfarenheter..förder just nu upp en kull på 30 yngel som levt i 3 veckor.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • cyntolopia-afra
      Användare
      • oktober 2003
      • 77

      #3
      Tja

      Vanligt vis så brukar pallet honan lägga äggen i grottan och för att sedan simma ut och låta hanen simma in och befrukta
      OBS Det är vad jag har hört
      Totalt 6 Akavarium[:)][:)][:)]

      Kommentar

      • gogar

        #4
        Jo, men det verkar som hanen tycker en grotta är jättebra och honan en annan, men de visar upp sig för varandra - så de kanske bättrar sig. Att honan lägger äggen först vet jag också - men nog verkar mina korkade. Kanske är det ungdomlig okunskap?

        Kommentar

        • Patrikk

          #5
          Mina var likadana innan de fick till det. Verkar som att honon hitar en grotta å sen kollar hanen in den, som om de letade hus åså gör de så från grotta till grotta... Tills de hittar den idealiska grottan!

          Kommentar

          Arbetssätt...