Saulosi med Demasoni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Saulosi med Demasoni?

    Har själv demasoni å tycker både hanar och honor är snygga utav Saulosi.
    Har fått olika bud om denna blandning. Vissa säger att det funkar kalas. Medan andra säger att S.hannen jagar ihjäl D. en efter en.
    Vad har ni för erfarenheter utav detta?[?]

    1+6VF Saulosi skulle göra mitt kar komplett. [:p]

    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • Eric
    Användare
    • oktober 2003
    • 53

    #2
    MAn bör absolut INTE blanda Saulosi och Demasoni enligt min mening.
    Risken för korsbefruktning som föreligger när man blandar så pass lika djur är alldeles för stor.
    I-och-för-sig så skiljer honorna sig åt färgmässigt, enligt vad jag har läst och de erfareheter jag har så är det så att honorna "väljer" hanen hos malawi, det är genetiskt betingat vad de ska titta efter så som t.ex. färgteckning, rörelsemönster, beteende och en massa andra faktorer.
    I naturen så är det inte särskilt vanligt att honorna väljer fel lekpartner, men i ett så begränsat utrymme som ett akvarium utgör så är risken betydligt större.
    Ett anat problem är att man inte heller ser om det rör sig om en korsbefruktad individ eftersom de är så lika till utseende.

    //Eric

    Eventually, all things merge into one, and a river runs through it. The river was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. On some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words, and some of the words are theirs.
    I am haunted by waters.

    //Norman Maclean

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • januari 2003
      • 404

      #3
      Någon mer som haft kombiantionen?
      960L Malawi

      Kommentar

      Arbetssätt...