Robin Hap. Limax

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • januari 2003
    • 4526

    #16
    Är jag helt pantad? Jag hittar ingen "tricellas länk" Den enda är till cichlid-forum men där är limaxen röd typ och man måste leta efter den.

    Gimpan: hur fick du tag i fiskarna? Hur stora är de?
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      #17
      Gimpan;
      Det skulle vara enormt skoj om du delade med dig av dina upplevelser med denna ovanliga och snygga ciklid genom en artikel i Ciklidbladet. Jag tror att fler än jag skulle vara intresserade av det.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • januari 2003
        • 4526

        #18
        precis micke! Nu sätter vi lite press på Gimpan! Vi säger så här...om gimpan skriver i cb så blir jag medlem där...
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Gimpan
          Användare
          • augusti 2003
          • 183

          #19
          Haha ja nu blev jag nervös hehe! Jag kan ju inte extremt mycket om denna fisk heller och eftersom jag inte haft den så länge så kan jag väl få vänta lite med artiklar till dess att jag fått lite mer erfarenhet. Det jag har märkt är väl att den fungerar ungefär som de andra viktoriacikliderna fast den är nog lite tuffare. Jag har ihop den med 2 andra arter och det funkar bra men limaxhanarna e dom som snott alla bra boplatser. Jag har redan yngel i ett kar från limax så här går det undan . Nubila som anses ganska aggressiv har motats bort av limaxen mett ett undantag från den största nubilahanen som har storleken på sin sida. Då han bara är 6cm vet jag inte hur det kommer funka senare då limaxen blir ca 9cm medan nubilan kan bli upp mot 13-14cm. Men den tuffaste av de viktoria jag har är en bamsehane av Thorachromis Braushi på 12-13cm som går med mina 20cm påfåglar och motar bort dom lätt. Han har tagit halva mitt 690L kar och det funkar väldigt bra tillsammans. Jag ska sätta påfåglarna i ett annat kar jag satt upp på jobbet om nån tyckte det lät som en konstig blandning. Men det ser bra läckert ut med stora svarta och oranga Tigeroscar tillsammans med illgröna Brauschi.
          Micke: Jag ska försöka knåpa ihop en artikel när jag sammlat på mig mer fakta och erfarenhet samt ett språk som för sig väl i kretsar där lärdom visstas och fackuttryck virkas som nissemössor i tomtemors verkstad.
          mvh
          JimmY CasH

          En "Viktoria" tack!

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            #20
            Gimpan;
            Jag tycker inte att du behöver så mycket erfarenhet för att skriva om dina fiskar. Artiklar om ciklider från Viktoria-,Edward- och Georgesjöarna är inte direkt någon dussinvara i CB. En enkel beskrivning av dina fiskar skulle säkert intressera många läsare, ditt senaste inlägg i denna tråd var ju en god början till en artikel.

            Robin;
            Jag tycker inte att du ska vänta med att bli medlem till Gimpan skriver sin artikel. Det gånga året har varit ett mycket bra CB-år med många väldigt bra artiklar. Inför nästa år ser det också lovande ut, vi har bl a fått in något så ovanligt som en artikel om madagaskarciklider.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              #21
              Om jag blir medlem till jul, kommer det gångna årets cb till mig då?
              Om inte känns det bättre att vänta 1 månad tills jag kan ta del av nästa års medlemsskap...??
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                #22
                Om du betalar före årsskiftet får du alla nummer av Ciklidbladet från i år. Ange gärna vilket år inbetalningen gäller.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 4526

                  #23
                  Finns den någon junioravgift?
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    #24
                    250:- för ett års medlemskap inkl. 4 nummer av Cikldbladet, rabatt i affärer och bonuserbjudande mm. är väl ett juniorpris?
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Gimpan
                      Användare
                      • augusti 2003
                      • 183

                      #25
                      Nu har jag skickat några bilder och hoppas att han har en sida som han lägger ut dom på och kan länka tilll er andra som var nyfikna. Har ingen bra kamera men man ser ungefär hur mina ser ut i alla fall . Nån får gärna berätta hur man får snygga kort så kan jag vara med att tävla oxå !!
                      JimmY CasH

                      En "Viktoria" tack!

                      Kommentar

                      • Gimpan
                        Användare
                        • augusti 2003
                        • 183

                        #26
                        Haha det är alltså Robin som fått bilderna och jag hoppas han har nån bra sida att sätta ut dom på! Annars kanske jag kan skicka dom till dig Micke P, det kanske är lättast....men dom är inte så bra :/!
                        JimmY CasH

                        En "Viktoria" tack!

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          #27
                          Som medlem i NCS kan du lägga in bilderna i medlemsgalleriet här på ciklid.se.
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Gimpan
                            Användare
                            • augusti 2003
                            • 183

                            #28
                            Ja det skulle jag kunna göra om inte bilderna hade varit dåliga. Jag ville bara visa dom så dom som var intresserade på tråden skulle kunna se hur mina såg ut i jämförelse med dom på cichlideforum!
                            mvh
                            JimmY CasH

                            En "Viktoria" tack!

                            Kommentar

                            • Gimpan
                              Användare
                              • augusti 2003
                              • 183

                              #29
                              Nu när jag skulle lägga in korten så fanns ju ingen Haplochromis-genre och ingen övrig heller så vilken ska jag ligga in bilderna på?
                              JimmY CasH

                              En "Viktoria" tack!

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 4526

                                #30
                                Här kommer iaf bilderna som finns på min zoon än så länge.

                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...