byta vatten till yngel??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • poffen
    Användare
    • november 2003
    • 16

    byta vatten till yngel??

    när kan man tidigast byta vatten i yngelakvariet??? mina malawis yngel är ca 14 dagar gamla. eller är dom för känsliga för vattenbyte än?? maten gör att det blir immigt i akvariet, det står på förpackningen att det kan bli så men det kan ju inte vara bra att ha det så för länge
  • Kjell K
    Användare
    • april 2002
    • 128

    #2
    De är aldrig för känsliga. Byt bara inte ut för stor andel av vattnet på en gång. Det är en bra idé att byta vatten ofta (2-3 ggr/vecka eller så). Ynglen håller sig friskare och växer fortare.

    Tänk på att ynglen faktiskt varit kläckta i två veckor innan honan släpper dem. Antagligen bytte du vatten någon gång under den tiden.

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Kjell K

      . Byt bara inte ut för stor andel av vattnet på en gång.
      Skulle nästan vilja säga tvärtom,byt mycket vatten men se till att du har en bra bakterieflora bara.50 procentiga vatten byten till malawi yngel får dom att växa bra och mata minst 3g per dag om det är möjligt.Sera har ett bra stage2 foder för yngel som du kan köra första 2 månaderna innan du går över till större foder.Den standard räkmix som finns i butikerna växer dom inte så bra ut av.

      Resultatet jag fått av att utföra detta på mina yngel är mycket tillfredställande.
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      Arbetssätt...