goldenyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marre
    Användare
    • oktober 2003
    • 71

    goldenyngel

    hur stor är goldenyngel när honan spottar?
    MVH Maria
    marre
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    #2
    mina var ca 8 - 10 mm stora när de spottades. De får sin gula färg ca två veckor efteråt beroende på foder osv enligt mina erfarenheter.
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Björn
      Användare
      • april 2002
      • 787

      #3
      Mina har alltid varit gula redan från början, men jag matar kanske med fel mat? =) men visst blir färgen mer intensiv efter hand...

      Mvh
      Björn
      fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag har blandat, men mestadels är de starkt gula redan när honan släppt ynglen (eller när jag tömt henne). Endast ett fåtal har varit beige-gula.

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          jaja Björne, du krossade mig där också , men de ser inte lika gula ut som föräldrarna i början =)

          (detta kan dock även bero på min uberdåliga glödlampsramp som jag har till mitt spotte-akvarium)
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #6
            Jag har också glödlampa till yngelakvariet i första stadiet och jag ser iallafall att mina är gula .

            Rätt roligt att se att de utvecklar den svarta kanten på ryggfenan redan vid ca 8mm storlek. Vid dryga centimetern liknar de verkligen föräldrarna. Dock inte lika intensivt gula, men ändå...

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #7
              Tricella: Min glödlampsramp innehåller en gammal halvt utbränd 15-watts glödlampa och täckglasen rengörs inte direkt dagligen =)

              Jag lyckas just nu med att få ett ljus som liknar det man får om man läger i mangroverötter utan att blötlägga dem först, dvs riktigt gulbrunt, dvs inte ett ljus som framhäver mina goldenyngels underbara färger =)
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Jag förstod det av ordet "uberdåliga"...men ville bara jäklas lite.

                Kommentar

                Arbetssätt...