UV bilder - Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • So
    NCS Medlem
    • augusti 2003
    • 177

    UV bilder - Tanganyika

    Här finns många intressanta bilder på både fisk och biotoper:
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Man tackar för tipset...underbara bilder!

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #3
      Trökiga bilder ändå ! Faasen vad det drar i tarmen nu . Kolla troffarna.
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Mike_Noren
        Användare
        • februari 2003
        • 2695

        #4
        Hmmm... De flesta fiskarna känner jag igen, men vad sjutton är detta:




        ... och detta....



        ?

        Kommentar

        • Carl
          NCS Medlem
          • maj 2002
          • 374

          #5
          Hej.

          Kan bara berätta att jag var med på resan där Tim tagit dessa bilder och sålunda gjort precis samma dyk.
          Snäcklekaren från M´bita gav upphov till disskussion, jag kände inte alls igen den men Ad Konings som var med hävdade att det är Neolamprologus Hequi, i vissa vinklar på Tims bilder ser den för smal ut i ansiktet men det är nog så ändå, även om den ser olika ut i andra delar av sjön.
          Den andra bilden är en ung N. Callipterushanne, bara några av dom blir jättestora och dom andra drar omkring i ondskefulla stim såsom den här, även om den på bilden är ensam.

          Hans bilder är OK men han har inte bearbetat dom alls, vilket kan behövas med digitala UV-bilder tagna utan extern blixt, han har prioriterat att lägga utt allt på nätet för allas bästa (märk väl: Han kom hem för bara tre veckor sedan) Har ni photoshop så testa att ladda hem nån bild och kör "Autolevels" eller dra i "levels" lite på chans ska ni få se!
          Själv har jag 6-700 bilde med mig hem som börjar bli färdiga för visning, vissa kommer upp på Sthlm ciklidklubbs hem sida och så blir det nog föredrag på nästa stämma, hoppas vi ses då!
          Vill ni ha smakprov kan ni maila mig carl.westholm@swipnet.se
          MVH
          Carl
          www.stockholmsciklidklubb.com

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            Det var snabbt hittat. Det är bara tre dagar sedan Tim meddelade oss deltagare på safarin att bilderna var upplagda.

            Tim är en av de mest hängivna ciklidister jag mött. Läs gärna hur han blev akvarist. Att ciklidintresset kan ta någon från Aqua Noll till Dykning i Tanganikasjön på ca tre år helt fantastiskt. Att killen dessutom är mycket trevlig är ju bara bra.

            Skicka honom gärna en uppskattande rad om Ni gillar hans sida.




            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • odilou
              Användare
              • april 2002
              • 308

              #7
              Lepidiolamprologus hecqui? Det där måste väl ändå vara ett yngel av A. compressiceps "Mbita", dvs dvärg-populationen där?

              Vuxet exemplar:


              Yngel:


              (Åtminstone är mina compressiceps "Sumbu"-yngel väldigt lika det på bilden. Jag har väldigt svårt att tro att det där skulle vara en hecqui.)

              Kommentar

              • Carl
                NCS Medlem
                • maj 2002
                • 374

                #8
                Fel av mig!!!

                Håller helt med ovanstående. Jag förvillade mig i minnet av disskussionen efter dyket och tittade inte på bilderna.
                Hequin finns där också fast kanske på andra bilder jag blev visad, och mina. Denna lilla A.Compressiceps eller vad det är ska jag tillägga att jag inte såg, men det finns ju ingen anledning att Betvivla Tim. Tim är väldigt trevlig och intresserad så maila honom från sidan och fråga, det var ju ända han som såg firren!

                Carl "som hade lite bråttom förut" Westholm
                www.stockholmsciklidklubb.com

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 2437

                  #9
                  mycket trevliga bilder. det är så härligt att kunna se hur det ser ut på riktigt där fisken kommer ifrån.
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2533

                    #10
                    coolt, roligt o se bilder från stället mina Tropheus moorii kala island kommer ifrån!!

                    mycket fina bilder, man tackar för länken!
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...