Metriaclima mbenji

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #16
    Som Niclas skrev är en ruvningstid på 26 dagar normalt men det kan ibland vara lite längre. Den första tiden tar honan in yngel ingen om hon känner sig hotad. Det kan vara förklaringen till att du inte sett några yngel ännu. Se till att det finns några gömställen i akvariet, det kan vara några stenar eller rörbitar. Honan behöver känna sig trygg när hon ska spotta yngeln. Jag brukar också släppa ner lite nykläckt artemia framför nosen på ruvande honor, till slut blir frestelsen för stor.


    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Machine

      #17
      Jag är inte så insatt ännu,och jag undrar vad som menas med OB och MC?

      Machine

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #18
        Hej Machine,
        Mycket matnyttig info hittar du om du går in på "Första sidan". Klickar på "Ciklidifo" i den övre raden och sedan på "Vanliga frågor och svar". Här finns många av de frågeställningar summerade som dyker upp då och då här på forumet. Bl.a. just en om vad OB och MC betyder.
        LÄgger en länk nedan så du denna gång kan klicka dit direkt

        Ciklidhälsningar
        Kjell Fohrman


        Kommentar

        • Machine

          #19
          Tack så mycket,det kommer nog till användning =)

          Machine

          Kommentar

          • Jonas.
            Användare
            • april 2002
            • 142

            #20
            Hej.

            Idag såg jag att honan släppt ut ynglen, det var en massa små skönheter. Nu skulle jag vilja ha lite tips o råd angående ynglen.
            Vad ska jag ge dom att äta, artemia har jag inte tillgång till tyvärr. Jag tänkte ge dom räkmix, ska ynglens räxmix vara annorlunda än dom vuxna fiskarnas, olika ingridienser etc. ynglen går nu i ett 25 liters men jag har även ett 80 liters, är det bättre för dom eller ska jag vänta med att flytta dom? Hur ofta ska man göra delvatten byten, såg direkt att mer än hälften var OB. Finns nåt bra yngelfoder att köpa. Hur länge ska jag låta honan gå kvar med ynglen?

            Tacksam för andras erfarenheter och kunskaper vad gäller att föda upp yngel.

            Mvh// JonaS ...


            Kommentar

            • Jonas.
              Användare
              • april 2002
              • 142

              #21
              Hej igen ...

              Jag tänkte ge dom cyklops, kan det vara något? Någon som har erfarenhet av det fodret.

              Mvh// JonaS...


              Kommentar

              Arbetssätt...