Liten egyptisk munruvare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ricko

    Liten egyptisk munruvare

    Hej!

    Har fått lek av mina munruvare och undrar om någon har erfarenhet av detta? De fiskar jag har förutom Liten egyptisk munruvare är bla. nyckelhålsciklid, jordätare, altum, dvärgciklider mm. Akvariumet är på 540l med mkt rötter och växter. Skall jag plocka upp den ruvande honan eller skall jag låta henne gå kvar? Skulle vilja få några ur kullen att klara sig!

    mvh
    Rickard
  • Jolo
    Användare
    • september 2003
    • 35

    #2
    I det sällskapet är det nog bäst att föra över honan till ett yngelkar. Hon kan gott stanna första veckan i det stora karet. Efter 11-14 dagar spottar hon. Låt henne gärna gå en vecka tillsammans med de små, men sen skall hon upp! Ynglen växer otroligt snabbt. Artemia, artemia och så lite spirulina........

    Kommentar

    • preske
      Användare
      • september 2003
      • 77

      #3
      Jo, och har Du väl fått lek på denna art kommer det att gå undan... Hannen kommer nog vara väldigt aggressiv mot honan när Du släpper tillbaka henne igen.
      275L 1+2 C. Afra Likoma Red Top - 2+8 Lab. Golden. 1+2 Ps Kingsizei

      55L Scleromystax Barbatus 2+4

      Kommentar

      • Jolo
        Användare
        • september 2003
        • 35

        #4
        Det går säkert bra, själv har jag tre damer till min uppvaktande gentleman. I en balja på drygt 500 liter hittar hon alltid en plats att vila. Tänk på att hon är utsvulten då du sätter tillbaka henne.....

        Kommentar

        • Ricko

          #5
          Tack för svaren, KANON. Blir att göra iordning ett yngelakvarium. Skall flytta över henne i början av nästa vecka då har hon ruvat i cirka en vecka.

          /Rickard

          Kommentar

          Arbetssätt...