Multifasciatus parvis.....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    Multifasciatus parvis.....

    Haj
    Jag hade tänkt at åka till cichlidecentret i nästa vecka med ett par polare. Jag har precis så mycket pengar att det kan räcka till TVÅ viltfångade L.Multifascatus (och resan förstås). Jag skulle vilja höra med er om ni har hållt multifasciatus parvis eftersom jag aldrig haft några multisar. De enda snäcklekare jag haft innan var två l. ocellatus (som visade sig vara två hannar) som dödade varandra efter en månad.

    Jag hade tänkt hålla dem med andra firrar i akvariet (tropheus i storleken 4-10cm). Det jag skulle vilja veta är om de kommer att jaga varandra som mina sura ocellatusar gjorde eller om de kommer att kunna leva tillsammans hyfsat fridfullt?
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
  • odilou
    Användare
    • april 2002
    • 308

    #2
    Kör hårt! Två multifasciatus är fullt tillräckligt. Jag tror Henrik har fina "Lamprologus" similis inne också. I så fall gör du nästan bäst i att köpa sådana istället. I princip samma fisk men mycket snyggare och med mer lättsålda yngel.

    Dejliga hälsningar,
    Rasmus

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • februari 2003
      • 2533

      #3
      gött.. Killen heter väl annars Martin om jag inte minns fel =)

      Jag vill ha en av de arterna, får se vad han har inne, man kanske t.o.m. kan tigga till sig en 1+2-koloni om man har tur......
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • odilou
        Användare
        • april 2002
        • 308

        #4
        Ja jäklars, jag måste ha läst fel. Jag trodde att du skulle till Henrik på Flyvefisken. Det måste ha berott på att jag själv är förfärligt sugen på att ta en sväng söderöver (Sigmund skulle nickat igenkännande)!

        Kommentar

        Arbetssätt...