Ciklid suget tillbaka!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Nilsson
    Användare
    • april 2002
    • 467

    Ciklid suget tillbaka!

    Har pysslat med saltvatten i två år nu, men känner suget efter ett ciklid kar komma smygande....
    Har inte bestämmt mig än men vill runt och kolla lite, så frågan är var man handlar ciklider i Malmö trakten numera? Var förbi Nydala zoo, men den låg inte kvar på samma ställe längre... Affären i S.Sandby, finns den kvar? Var på Piraten och Akvarietjänst idag, men förrutom bra priser på kar fanns där inte mycket att hurra för...Eller finns det nån privat odlare att vända sig till?
    Känns som det blir ett 540 el. 730 om det blir sötvatten igen, troligtvis malmawi eller tanganyika (hade troffar och lite haplisar på slutet av förra sötvattensperioden) så har ni några lysande ideer så tar jag gärbna emot dom!

    Tack på förhand
    Mattiaes
    Mvh
    Mattias

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646
  • Danny_C
    Användare
    • april 2003
    • 334

    #2
    Jag var både Södra Sandby & Akvarie-piraten idag... Så visst finns den kvar... Dyra fiskar, men många sorter som andra affärer inte ens kan få lukta på
    /danne

    Kommentar

    • Rob
      Användare
      • april 2003
      • 143

      #3
      Tjena! Tycker definitivt att du ska satsa på lite troffar igen! Det finns säkert några privatodlare i malmö som du kan köpa en ung grupp av till ett bra pris. Du kan även köpa odlat och vildfångat i Danmark som för övrigt har en del bra ciklidaffärer. Tycker även att du ska satsa på ett 720 om du har plats! Klart snyggt med ett 720 med en maffig tropheusgrupp t.ex. Ikola.

      MVH Rob
      "Bättre sent än aldrig" []

      Kommentar

      • Danny_C
        Användare
        • april 2003
        • 334

        #4
        720 är ju så förbannat långt om man tittar på höjden... 980 är bättre tycker jag
        /danne

        Kommentar

        • Mattias Nilsson
          Användare
          • april 2002
          • 467

          #5
          Lutar nog lite åt 720, pris-skillnaden upp till 980 blir lite stor....
          Blir mer och mer övertygad ju mer jag funderar, vad som hamnar i karet återstår dock att se, sambon har visat sig possitiv till ideérna och hon har alltid varit malawi förespråkare.
          Men hur är det med Nydala zoo?
          Mvh
          Mattias

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

          Kommentar

          • Rickard
            Användare
            • april 2002
            • 727

            #6
            Du har Jäger zoo i Malmö, Ciklidcenter i köpenhamn (kanonaffär för haplisidioter inkl mig själv), Ciklidshopen i Tomelilla, S. Sandby, Stoby akvarie i Hässleholm (en av Sveriges bästa affärer för ciklidister), Fisk & Fiskar i Malmö. Där har du några bra ciklidaffärer i Skåne/KPH
            M.v.h.
            Rickard

            Kommentar

            • Danny_C
              Användare
              • april 2003
              • 334

              #7
              Nydala har mycket Malawi/Tanganyika... Kolla igenom alla du hinner i området!
              /danne

              Kommentar

              • Mattias Nilsson
                Användare
                • april 2002
                • 467

                #8
                Men var ligger Nydala nu? Och Jäger är det den på Jägersro center?
                Mvh
                Mattias

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

                Kommentar

                • Rickard
                  Användare
                  • april 2002
                  • 727

                  #9
                  Jägers zoo ligger på jäger(z)ro förbi Toy's ur us.
                  M.v.h.
                  Rickard

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 2533

                    #10
                    nydala ligger på nydala torg eller vad det nu heter.....
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    • Bilbo
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 1159

                      #11
                      Inte för att jag vet var zooaffärerna i Malmö ligger, men om du vill åka en bit så åk till Stoby, mycket fina Malawi, dessutom med lite storlek och inte yngel som i många andra affärer. I ett 720 skulle jag stoppa i D.compressiceps och N.venustus eller N.livingstonii samt lite andra arter.
                      // Magnus Arvidsson

                      Kommentar

                      • Mattias Nilsson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 467

                        #12
                        Var på Jäger och Nydala idag, tyckte Nydala var betydligt sämre än tidigare men kom på på vägen därifrån att de nog hade ett rum till....
                        Ja om det blir malawi blir det nog Compressiceps och Livingstonii, fast inget är bestämmt än, ett 720l med Oscar låter oxå lite lockande!
                        Var i Stoby för typ 2år sen, den var bra då oxå, blir nog ett besök innan ev. inköp

                        Tack för tipsen
                        Mattias
                        Mvh
                        Mattias

                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

                        Kommentar

                        Arbetssätt...