Hur många Röd-zebror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • scream_h

    Hur många Röd-zebror

    Hur många röd-zebror bör man ha uppdelat på honor och hanar, i ett 720L med malawi back to nature (den stjäl ju lite vatten)
    Vill även ha i ett gäng blåa delfinciklider.

  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    #2
    Hej!
    Jag har själv ett 720liters kar med bland annat rödzebra. Min grupp består för närvarande av ca femton fiskar i olika storlekar. 4-5 hanar och resten honor. När tillfälle ges, troligen om en månad, ska jag ta bort alla utom två hanar. Jag tycker att det verkar funka bäst så, med få hanar och många honor. Nu vet jag ju inte hur många du tänkt ha totalt, men en grupp på 2-3 hanar och 10-12 honor är inga problem.

    Mvh
    Björn

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

    Kommentar

    • Jonas.
      Användare
      • april 2002
      • 142

      #3
      Hej.

      Jag har för tillfället ett 375 liters akvarium med 3+7 Röd zebra (bl.a) har även lite andra mbunas och 3 blå delfin.

      Jag ska skaffa fler honor till gruppen. I ett 720 liters kar hade jag minst haft 20 st. Blanda dom röda och ob.

      Mvh // Jonas.

      Kommentar

      • dizzy
        Användare
        • april 2002
        • 18

        #4
        kör röd zebra 1+6, 6 st Cyrtocara moorii som e samma sak som "delfin-ciklid" och 1+1 cop. borleiy goldfin.. kör detta i 310 kar med framgång

        Kommentar

        • collin
          Användare
          • april 2002
          • 27

          #5
          Jag skulle förmodligen haft uppemot 30-35 rödzebror i ett sådant akvarium, fördelat på 5-6 hanar och resten honor, blandat ob och orangefärgade

          collin
          collin

          Kommentar

          Arbetssätt...