Blandar jag helt galet???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dizzy
    Användare
    • april 2002
    • 18

    Blandar jag helt galet???

    vad tycker ni om min invånaruppsättning i mitt kar, e den helt felaktig eller??? alla fiskar verkar trivas och jag har inte stött på några direkta problem. e det fel o blanda som jag gjort ?

    invånarna är:

    1+6 röd zebra
    1+2 trewavasae
    6 st Cyrtocara moorii
    1+1 copadicromis borleiy goldfin

    karet är på 310 liter ...

  • diskus
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 276

    #2
    Hej,

    Nja, om det funkar finns det ju ingen anledning att ändra något.

    Är fiskarna fullvuxna?
    - C. Moori blir ju relativt stora så det kanske blir lite trångt.
    - Zebra är tuffare än dina Copadochromis som kan få det lite hårt.

    Men det visar sig

    Lycka till

    Björn





    Björn H
    Lite diskus, mal & malawi bilder
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272123

    Kommentar

    • Ante87

      #3
      Hej!
      citat:alla fiskar verkar trivas och jag har inte stött på några direkta problem. e det fel o blanda som jag gjort ?
      OM du inte har några problem med de så vad kan vara fel??Du får se hur länge det håller med den gruppen.....
      Jag har nu 5st fullvuxna malawi hanari mitt 310 liters kar det tycker jag är alldeles för mycket...men dem har juh växt upp ihop så det är frid och fröjd i min balja)
      Lycka till med dina Malawisar!!
      /Andreas

      Kommentar

      • dizzy
        Användare
        • april 2002
        • 18

        #4
        björn:

        coppadicromisen e rätt stora så dom e ingen fara med ... har bara haft dom en vecka ... honan har dock varit mobbad av den i stort sett fullvuxna trewavasae honan ... men hon har tuffat till sej och nu e det lungt ..

        va gäller moorii så vet jag att dom blir rätt stora ... men jag tänkte .. bättre o köpa för mpnga .. så kan jag ju alltid byta in dom när blir för stora .. o behålla kanske 4 st ... vill inte ha en för liten grupp av dom... dom e så himla vackra !!!!!!1

        ante:

        tänkte lixom mer på att det kanske e fel o blanda mbuna med utaka eller va fan dom heter )


        Kommentar

        Arbetssätt...