Synodontis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    Synodontis

    Har bara haft en Synodontis art förut och den störde jämt i lekar o.s.v och undrar om det finns nån som inte är lika störande som Synodontis multipunctatus ?
  • zidane
    Användare
    • maj 2003
    • 34

    #2
    Jag har tre synodontis. Två synodontis ocellifer och en mörkare variant som jag gissar är en nigromaculatus. Har dom i ett 900-liters med malawiciklider. Tycker att alla tre är rätt lugna, dom ligger mestadels och trycker på dagarna och är bara ute och simmar ibland. Dom verkar inte alls bry sig om de andra i akvariet. Men de brukar vara ute och simma desto mer när man släckt. Av mina exemplar så tycker jag att den mörkare är skyggare än de andra.

    Kommentar

    • Ralph
      Användare
      • maj 2002
      • 736

      #3
      Har en 17-18 cm stor S. Angelicus som totalt ignorerar Malawi-cikliderna, men den blir oftast lite sur på Multipunktatusen jag har i samma burk när den simmar förbi för nära grottan.

      Har hört att Angelicusarna är aggresiva nåt grymt om man har flera i samma akvarium så jag har bara en. Grymt snygg är den också!

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • september 2002
        • 1913

        #4
        citat:Grymt snygg är den också!
        Kan inte göra annat än att hålla med en otrolig fisk =D...

        Men en grej jag undrar över är att om man har fler st (av olika kön)..
        Förstör dom mer då ??
        jag har bara haft 1 i samma akvarium till en början med förstörde han hela tiden men efter några månader var han bara nattaktiv..
        Men om jag har 5-6st tror ni då att dom kommer förstöra lekar hela tiden ?=(

        Kommentar

        Arbetssätt...