Hur vet man När honan har Yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macson
    Användare
    • april 2003
    • 133

    Hur vet man När honan har Yngel?

    hejsan.
    jag har 6 st bright blue, fullvuxna. en hona simmar omkring med en påse, den är inte stor, så jag är inte säker på om den tuggar. när man tittar in i munnen är det lite svart, det är svårt o se, säger det er nåt?


    markus
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Halloj !

    Det kan vara så att hon tuggar .. dels kan det vara få ägg eller så är det några gruskorn .. du får la vänta och se ..

    Lycka till
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      En hona visar aldrig en hängande påse om hon inte "tuggar". Det skiftar en del på hur många ägg de har i munnen.
      Malawiciklider spottar snabbt ut grus eller sand så om honan simmar runt med detta så är det med största sannolikhet en munruvande hona.

      Kommentar

      • macson
        Användare
        • april 2003
        • 133

        #4
        tack för svaren! det kan ju vara en liten "kull" på bb-yngel?! Jag förstår inte varför honan skulle simma omkring med gruskorn i munnen!

        markus

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          "Jag förstår inte varför honan skulle simma omkring med gruskorn i munnen!"

          Jag har endel gånger råkat ut för att honan råkar få in några gruskorn i munnen när de skall ta upp äggen från botten.
          Har ibland fått tömma en rödzebrahona flera gånger.
          Det vara bara ett tips.
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • macson
            Användare
            • april 2003
            • 133

            #6
            Jag skulle tippa att honan gått så ett tag, kanske nån vecka. Hur ska jag göra för att tömma, och när? Jag har ett 50 l yngelkar.

            markus

            Kommentar

            Arbetssätt...