Demasoni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • runer
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 9

    Demasoni

    Jag efterlyser upplysningar om bästa alternativet för odling av Demasoni. Jag har ett 800 l kar med blandad malawi och ett 170 där jag föder upp de ungar som jag lyckas få upp. Nu ska jag köpa 8 -10 demasoni och undrar om jag ska satsa på 170 eller 800 l.
    Jag fick tips om att prova 170 med mycket sparsam inredning, typ akvarieaffär med endast ett par stenar. Detta skulle bla minska revirbehovet. Om så - bör mina övriga yngel gå kvar eller ska demasonin husera ensamma
    runer
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Tja !

    Jag tycker att du kan testa med ditt 170 liters om du skaffar en bra uppsätning typ 2+8. Då minskar du trycket på honorna som får det lite lugnare när hanarna är på hugget.
    Välj att inreda med kanske var sitt revir för hanarna och ett högt stenröse som avskärmar hanarna och där honorna kan spotta sina yngel. Då får ynglen en naturlig prägling då honorna får hålla sina yngel så lång tid som möjligt.

    Ett alternativ är att skaffa ett yngelkar på kanske 100 liter där du avdelar karet för 2 honor.

    Men det är bara ett litet tips på hur jag tycker man kan göra .. det finns många alternativ ..

    Lycka till


    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    Arbetssätt...