Saulosiproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niro
    Användare
    • december 2002
    • 12

    Saulosiproblem

    Hej

    Jag har/har haft ett antal Ps. Saulosi under det senaste året och har problem med dem. En efter en tynar bort och dör. Det tar några månader imellan dödsfallen och drabbar bara en fisk åt gången. Händelseförloppet är alltid detsamma, fisken blir magrare och magrare, fenorna blir efter ett tag "slitna" och innan den dör får den problem med simningen/balansen. Under hela förloppet äter den räkmix som normalt och verkar inte mobbad av någon annan fisk. Ph och nitritvärden är perfekta och jag byter vatten regelbundet. Jag har normalt en hane och tre honor som lever med ett 20-tal andra mbuna i ett 375-liters och ingen annan art har samma problem. Någon som känner igen problemet eller har tips på vad som är fel?

    hälsning

    Niklas
  • imported_n/a
    Användare
    • januari 2003
    • 82

    #2
    Jadå, jag har haft samma symtom med mina Saulosi. Ingen aning vad det beror på.. Verkar vara lika känsliga som Demasoni..

    Kommentar

    • macson
      Användare
      • april 2003
      • 133

      #3
      Jag har exakt samma problem! hade 2 + 8 saulosi från början, en hona dog efter ca. 2 mån, nästa dog efter kanske 4 mån. Dem åt under hela deras livstid, och var inte skygga, ingen annan fisk har dött och alla värdena är bra! Jag fattar inte varför dem dör!

      Markus

      Kommentar

      Arbetssätt...