Blå RödZebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas.
    Användare
    • april 2002
    • 142

    Blå RödZebra

    Jag har 10 st röda zebror i mitt akvarium .. kan dom få blå hanar ??

    Eller måste hanen vara blå då ? Mina 2 hanar är skära och honorna är röda / orange ...

    // JonTe

  • Therese
    Användare
    • april 2002
    • 196

    #2
    det kan finnas lagrade i generna, men chansen är ju större att du får vanliga oranga bäbisar. det är inte heller säker att det finns några blå anlag i dina fiskars gener.
    mvh therese

    Kommentar

    • Ps.Daniel

      #3
      JA..
      Det kan dom, För hanen kan skifta färg ifrån mörk blått till vitt/skärt.
      det är oftast när dom är yngel och inte har någon "ledare",för ledaren brukar bli skär.

      DANIEL

      Kommentar

      • collin
        Användare
        • april 2002
        • 27

        #4
        Hej!

        Ja, du kan få blå hanar...fick nyligen en kull yngel varav 8st är blå hanar...och pappan är vit och mamman en ob-hona...

        Så det finns i generna hos vissa fiskar



        collin
        collin

        Kommentar

        • einar

          #5
          När man pratar om färger...
          Hur vanligt är det med oranga (samma färg som honorna) rödzebra hanar??
          Jag tror nämligen att jag har en sådan, den har försökt uppvakta honorna vid några tillfällen, vidare har den lite väl starka äggfläckar för att vara hona.

          Kommentar

          • Jonas.
            Användare
            • april 2002
            • 142

            #6
            Jag har en starkt orange hane .. han är mer orange än mina honor och väldigt stilig .. Jag var lite osäker först men sen har han börjat uppvakta honorna och grävt en grop som han vaktar. Är det någon som har en liknande hane som jag - vill veta om dom är vanliga?

            Mvh Jonas.

            Kommentar

            • per w
              Användare
              • april 2002
              • 59

              #7
              [quote]
              JA..
              Det kan dom, För hanen kan skifta färg ifrån mörk blått till vitt/skärt.
              det är oftast när dom är yngel och inte har någon "ledare",för ledaren brukar bli skär.

              DANIEL

              En blå hane är alltid blå,inte skär men den blir mer isblå när den ska till att leka. En skär hane är skär,vitare vid leken.

              MVH Per w

              Kommentar

              Arbetssätt...