livingstonii-fejkar eller sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    livingstonii-fejkar eller sjuk?

    jag fick mina livingstonii igår. jag har inte haft dem innan. hur ser man om en sån är sjuk eller om den avänder sin jakt "teknik". den står still på botten sen sakta rullar den över på sidan, fenorna är ihopdragna och det vill inte äta foder. är den sjuk eller är det dess betende . hur gör era livingstonii när de ska jaga på sitt sätt?
  • Fredrik H.
    Användare
    • april 2002
    • 1884

    #2
    Nej, det där låter tyvärr inte bra. Den där "sovande" jakt metoden är väldigt sällsynt i akvarier. Själv har jag aldrig sett den och jag har haft mina i ca. två år.

    Om den inte äter så är det nog något galet. Jag har aldrig sett något glupskare. Mina äter ungefär som en Oscar och kastar sig över allt och tar in precis hur stora bitar som helst.

    mvh,
    Fredrik H.
    Gratis konto på: www.cichlidtube.com
    www.cichlidgallery.org
    www.tropheini.com

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      vad kan det vara o vad går att göra?

      Kommentar

      • peter
        Användare
        • augusti 2002
        • 161

        #4
        jag har haft ett vf livingstonii par och honan la buken i sanden och
        hanen lade sig platt på botten och ändrade färg när de jagade men kom
        jag då med mat då kastade de sig över maten så jag kan inte tänka mig annat än fiskarna är sjuka.peter

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          okej det kan vara så , men vad för sjuk.[?]

          Kommentar

          • Tony
            Användare
            • april 2002
            • 4594

            #6
            Med tanke på att du fick dem igår så har de med största sannolikhet fått ont av div temperatursvängningar och ändrade vattenvärden. Bukvattensot ligger nära till hands.

            Tony Englund

            Kommentar

            • Johan
              Användare
              • augusti 2002
              • 3029

              #7
              tanken slog mig oxå om buken.men det är snarare insjunken pga matvägran. men jag börjar tro att hon fått stryk av hanen i komb med att tempskillnader kanske även salt skillnader i vattnet.

              är det bra el dåligt att byta vatten idag? borde vara bättre att ha kvar samma till hon kryat på sig.

              Kommentar

              Arbetssätt...