Temperament hos blå frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Sjödin
    Användare
    • augusti 2003
    • 514

    Temperament hos blå frontosa

    Mina erfarenheter av frontosor är att de kan ha det lite svårt att hinna med i svängarna vid utfodringen. Tanken är att jag skulle vilja blanda dem med mina rovfiskar från Malawi, men jag har ingen erfarenhet av denna frontosavariant.
    När den blå frontosan kom till Sverige så sades det att den var piggare och aktivare till beteendet än de andra frontosorna. är det någon som har erfarenheter av detta? Är det en aktivare fisk än de ofta, minst sagt, sävliga vita frontosorna.

    Hälsningar Ola Sjödin, Piteå
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Jag har själv ett gäng frontosor i samma kar som rovciklider från malawi. Mina frontosor är dock av den gamla herderliga varianten från Burundi, men så vitt jag kan se klarar de sig utmärkt, trots att de ser ut att inte få så mycket mat alla gånger. Det jag kan se hos frontosorna är att de vanligtvis inte orkar slåss om maten, men är dom hungriga så tar de för sig ordenligt, så får de definitivt mat så de klarar sig.

    Det kan väl tilläggas att fontosorna snart skall få en egen balja att simma i, men då mest för att de skall leka samt att de i mitt tycke inte passar in speciellt bra med raketerna från malawisjön.

    Tony Englund

    Kommentar

    Arbetssätt...