Mina teniolatus är sjuka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nida

    Mina teniolatus är sjuka

    Är det någon som vet vad det kan bero på att tarmarna kommer ut ur analen på mina 4 st teniolatus yngel (4 cm) jag har haft dom i en vecka. Det är inget fel på mina andra fiskar. kan det vara bukvattensot??

    PH 8,5
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Vid bukvattensot brukar aföringen bli tunn som sytråd. Läs mer om symtom vid bukvattensot här;



    Mvh Michael Persson
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • nida

      #3
      Ja ja nu e dom döda i alla fall. Men jag undrar om dom inte åt ihjäl sig. Dom åt som grisar från första stund.

      Kommentar

      • Therese
        Användare
        • april 2002
        • 196

        #4
        hru ofta matade du dom och med vad? Akn nog inte ge dig svaret men kan va bra o veta om man ska försöka komma på vad det är som är fel.
        mvh THerese

        Kommentar

        • nida

          #5
          Dom fick fryst artemia och räkmix en gång om dagen och dom andra fiskarna har ju funkat på den mängden förut.

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Jag råkade ut för sammasak när jag köpte en grupp Paracyprichromis nigripinnis för några år sedan och matade rejält med fryst artemia. Mina fiskar överlevde dock. Jag fick för mig att orsaken var det hastiga bytet från torrfoder som de matade med i affären. Det gick tillbaka efter några dagar och dök aldrig upp igen. Det var inte trådaktig avfören det handlade om utan det såg verkligen ut som om tarmen stack ut pga. förstoppning.

            Mvh.

            Ola
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...