Höstrensning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Höstrensning

    Halloj! Här kommer ytterligare några frågor att bita i!
    Tänkte nu när sommaren lider mot sitt slut och den mer akvarievänliga hösten kommer göra en rensning i karet. För att få rätt när det gäller propotionerna Honor/Hanar.

    1. Har 9st Rödzebra varav en blå hane och resten orange. Utav dessa är fyra eller fem honor. Mitt mål är att endast få yngel från blå hane. Kan jag byta de orange hanarna emot honor och ha 1+8? (för att få i mitt tycke rätt antal orange firrar i karet) Bör jag komplittera med en blå hane till utav samma storlek så dessa förhoppningsvis kan färga ut emot varandra eller ska jag låta den befintliga ha livets glada dagar med massa damer?

    2. Har inte kunnandet att se skillnad på genitalierna på golden men skulle vilja ha rätt balans även där. Har en på ca 7cm som har mycket svarta fenor. Antar att detta är en hane. Men sedan har jag några i storleken 4-6cm och dessa har mycket lite färg på fenorna. Är dessa troligen honor eller kan det vara så att dom ännu inte fått färg? Har även tre stycken som är 2-3cm och dessa har oxå svarta och fina fenor. Hanar?

    Hoppas att någon förstår vad jag menar och har några bra svar.
    Mvh/Marcus
    960L Malawi
Arbetssätt...