Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Golden, Afra whitetop

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Golden, Afra whitetop

Hej
    Jag funderar på att köpa 4 Golden och 4 Afra white top. Vet ni någon annan Malawi art (4 stycken) som skulle passa ihop med dom.

mvh Malawi-victor

hej
    någon typ av aulonocara skulle jag nog ta!

Mvh Per W

Kommentera

Beror lite på din akvariestorlek..

Kommentera

Aulonocara passar inte bra tillsammans med livliga mbunas som C. afra. Jag skulle hellre rekommendera ytterliggare en mbuna-art, men det beror som "HeNke" skriver på hur stort i akvarium är.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider. Nu med över 300 artbeskrivningar.
        Ciklider på facebook
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
        sigpic
        Dagens klick!

Kommentera

akvariet är 180 liter

Kommentera

I ett så pass litet akvarium bör du absolut nöja dig med två arter. Ett förslag på fiskbestånd är 1 hane och 2 honor av Labidochromis caeruleus "Golden" samt 1 hane och 2 honor av Aulonocara hueseri.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider. Nu med över 300 artbeskrivningar.
            Ciklider på facebook
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri
            sigpic
            Dagens klick!

Kommentera

Att endast hålla 6 fiskar i en 180 liters burk kommer antingen att bli ganska trist i längden eller resultera i att du kommer få plocka ihjäljagad fisk ofta.

Har själv haft akvarier i den storleken tidigare och skulle nog inte rekomendera att ha så få djur i burken,skulle snarare stoppa i en ca 12-14 mindre mbunas och se till att ha bra luftning och filtrering.

http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentera

Tack för alla svaren
                Mvh Malawi-victor

Kommentera

Sparar...
                X