gul blå malawi?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anton

    gul blå malawi?

    Hej!

    Jag har ett 175l malawikar inrett med engelsk sjösten, rödbrun lavasten och några växter. jag har 4(1+3)röd zebror. 4(1+3)bright blues och 3(1+2)trewavasae i det. sammanlagt 11 fiskar. jag har funderat på flera(2 av varje) röd zebror och bright blues men framförallt vill jag köpa någon gul blå ciklid typ saulosi eller liknande. Är det nån som har nått tips på en gulblå ciklid. de saulosi jag sett har varit väldigt små. jag vill köpa fisk som redan från början är 5-7cm. vad finns det för fisk att köpa i den storleken som är blågul och passar i mitt akvarium?
    hej...



  • Therese
    Användare
    • april 2002
    • 196

    #2
    ps elongatus hanen e blå randig honan gul7grå berorende på hur och vart hon e. snäll firre
    mvh Therese

    Kommentar

    • Daniel
      Användare
      • april 2002
      • 156

      #3
      Metriaclima Msobo
      Beroende på vart de är fångade men den vanligaste är

      Hona: gul
      Hane: Mörk blå till svart botten, oregelbundna spräckliga ljusblå till blå partier, varierar från individ till individ.
      12 Cm+ honan något mindre. Rekommenderar denna varmt !

      Fast till ett så pass litet akvarier skulle jag dock utöka någon av de befintliga arterna du redan har i ditt akvarier.

      MVH
      Daniel


      Kommentar

      • Ps.Daniel

        #4
        Jag vill påpeka att saulosin blir OFTSAST mycket större än 7 cm...
        typ 10-11 är än bättre gissning.

        Lycka till med valet!/Daniel

        DANIEL

        Kommentar

        • Anton

          #5
          hej!

          jag har hört att saulosi ska bli 10-11 cm jag med men saken är den att på de akvarieaffärer jag varit på har de varit löjligt små.
          de största kanske 4-5 cm. det tycker jag är för litet. jag har inte tålamod nog. de skulle se ganska löjliga ut bredvid mina andra fiskar. de största hannarna är nog 9cm.

          om nån som har ps. elongatus, M. msobo, saulosi eller liknande i sjysst storlek i västerås trakten köper jag dem direkt.

          tack för svaren/anton

          Kommentar

          Arbetssätt...