"Golden"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malin

    "Golden"

    Jag undrar hur gamla ynglen är när de får den gula färgen? Min är ca 1,5 cm och är fortfarande färglösa. De går i ett yngelakvarium (375l).
    mvh / malin
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    #2
    De golden jag har haft har fått färgen ganska fort. Vad jag kan erinra så har de varit mellan 1-2 cm.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Malin

      #3
      Ok! Då får de nog färg snart. Tack för ditt svar!!
      / malin

      Kommentar

      • Niclas Lundin
        Användare
        • april 2002
        • 128

        #4
        Ehh...

        Alla mina "Golden" yngel har haft sin gula färg från "födseln"
        // Niclas Lundin

        Kommentar

        • mikro
          Användare
          • november 2002
          • 666

          #5
          Mina har varit blekgula från födseln, och de jag har nu, cirka 1-1.5 cm, är gula och har även fått svart på fenorna.

          Jag tror att det hänger rätt mycket på vad man ger dem för mat.
          /Mikael

          Kommentar

          • Malin

            #6

            Jag ger dem räkmix så jag tycker inte att det är matens fel. En orsak kan vara att mina vuxna golden börjar bli gamla. Hanen börjar bli lite svart på kroppen och honan är inte längre "knallgul". Kanske dax att köpa flera golden...
            Tack så mycket för era svar!! / malin

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • augusti 2002
              • 10784

              #7
              Mikro skrev:

              citat: Mina har varit blekgula från födseln, och de jag har nu, cirka 1-1.5 cm, är gula och har även fått svart på fenorna.
              Jag har Golden, men det är få som har det där svarta på sig som du säger att dina har vid 1-1,5cm storlek...??...mina har endast en liten anings markering men absolut inte svart. De minsta är ca 3-4cm.
              Kan jag ha problem med mina? Trivsel?

              Jag matar med räkmix och cyclops. Sällskap Delfin, Maingano, Röd Zebra, Tropheops...

              Kommentar

              • Björklund

                #8
                Fick en kull golden i påskas och de utvecklas väldigt individuellt.en är nästan dubbelt så stor som de andra.vad gäller färger så är det också väldigt olika.En del av de små har mer svart på sig än vad den stora har.

                Sen trodde jag att det svarta på de vuxna fiskarna visade vem som var dominant i karet.Har en hane som e väldigt svartmuskig i ansiktet och han hutar åt de andra så fort han kommer åt.Rätta mig gärna om jag har fel.Det vore inte första gången haha.

                Kommentar

                Arbetssätt...