Hjälp! - Frontosa!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macson
    Användare
    • april 2003
    • 133

    Hjälp! - Frontosa!

    Hejsan!

    Jag har skickat in tidigare men bara fått ett svar, så jag frågar igen:

    Jag tänkte skaffa Frontosor på Lördag och undrar hur mcyket fisk jag måste gör mig av med, jag har ett 540l och förljande firrar i akvariet:
    13 st rödzebror, 9 st Saulosi, 5 st Accei, 5 st Victoriaciklider,
    3 st Chipokae + ett par yngel och 4 malar. Jag ska defenitivt göra mig av med mina Chipokae, victoriaciklider vilket lämnar ca. 27 fiskar kvar. Kan sträcka mig till att sälja även Accei, (22 fiskar kvar) och i extremt fall saluosorna, (13 fiskar kvar) men det ska väl inte behövas?!

    Hur mycket bör jag sälja för att få plats med 6-10 frontosa? Jag tänkte framåt höst, när jag få pengar att köpa ett större akvarium på mellan 700-900l, så dem får troligtvis inte gå i mitt 540l allt för länge.

    Tack på förhand !

    MVH

    Markus
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Halloj!

    Ska du ha fullvuxna frontosor i ett 540 liters får du slänga ut allt det andra.
    Annars slinker det nog ner endel firrar i gapet på frontosorna.
    Men det är upp till dig.
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • december 2002
      • 1339

      #3
      Hej!

      Jag tycker det låter som en dålig kombination, mest egentligen pga att det inte är speciellt lyckat att ha stora rovfiskar tillsammans med Mbunas som i sin tur kan uppfattas som mat.
      Själv så har jag haft stora Frontosor ihop med Tropheus och det var definitivt inte någon hit. Dels så var det problem med utfodringen, frontosorna tog all mat(räkmix) på ett nafs o kvar blev endast smulor till övriga fiskar. Och dels så tyckte dom om att ta en tropheus då o då något jag själv inte var så road över...
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      Arbetssätt...