vad är det här?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    vad är det här?

    Hejsan!

    Var nyligen och hälsade på familjen och passade på att ta med mig kameran. Min ena bror köpte ett gäng rödzebror via en kompis till mig, och en av dem har fått ett rätt märkligt utseende (tycker jag). Vad tror ni om detta?



    Tycker det ser särskilt lustigt ut med de röda prickarna på sidan



    /Mikael
  • Mrsonk
    Användare
    • december 2002
    • 233

    #2
    Ja den ser lite konstig ut. Är det vinkeln eller är den så kort? De röda prickarna ser onormala ut men kan vara att fisken inte är i så bra kondition.
    Oscar Cederqvist
    -----------------

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • november 2002
      • 666

      #3
      Nejnej, det är mest färgen som jag funderar över. Fisken mår toppen, är mycket livlig, och har helt normala former : ) Faktiskt ett mycket fint exemplar på alla sätt, men den är väldigt ljus i färgen och har oranga prickar.
      /Mikael

      Kommentar

      • spaceace
        Användare
        • februari 2003
        • 93

        #4
        Ser ut som en hane som inte är helt utfärgad. Hur stor är den? Finns det någon annan utfärgad hane i akvariet?
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=99418

        Kommentar

        • mikro
          Användare
          • november 2002
          • 666

          #5
          pjah, den är väl en 6-7 cm, och det är ingen annan hane som börjat få ljusare färg. Den är bra mycket ljusare än de hannar jag sett tidigare som varit utfärgade och ljusa, nästan helt vit bortsett från prickarna : )
          /Mikael

          Kommentar

          • Micke_A
            NCS Medlem
            • januari 2003
            • 638

            #6
            Hej

            Vad jag vet kan rödzebror variera i färgen, från vita, rosa, orange, till nästan helt röda. Det där är nog helt enkelt en rosa hane, med några orange fjäll. Ser helt normal ut vad jag kan se.

            MVH Micke
            MVH Micke

            "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

            Kommentar

            Arbetssätt...