En trevlig överraskning!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    En trevlig överraskning!

    Hej!
    Igår tilbringade jag delar av dagen i vårat kära grannland Danmark. Tyvärr kom vi iväg lite sent, så jag hann bara med ett besök på Cichlidcentret. Då detta är en av norra europas bästa affärer för den malawiintresserade fanns där ju såklart en hel del att titta på. Tyvärr hittade jag inget som fick följa med hem, föruton nya planer på fler akvarier... =)
    Efteråt åkte vi till Fisketorvets köpcenter för att titta runt lite och köpa mat och dryck. På bottenvåningen i detta köpcentra finns ett stort akvarium.
    Min tanke var som vanligt när det gäller akvarium på offentliga platser. "Här finns säkert inget kul att se, men jag får väl gå dit för att se vad det är för skitfisk dom stoltserar med..." Oj oj oj så fel jag hade! Akvariet var mycket snyggt uppbyggt, och vilka fiskar där fanns! I mina ögon simmade där bland annat världens finaste Lab. fulleborni MC/OB. Jag har aldrig sett så fina fiskar av denna art, inte ens på bild. Övriga invånare i karet var Golden, Rödzebra, Demasoni, Venustus, Lab. trewawase och några till. Om ni har vägarna förbi Fisketorvets köpcenter så missa inte detta akvarium. Trots mitt besök på Cichlidcentret tidigare på dagen är det ändå dessa Lab. fulleborni MC/OB som sitter kvar på näthinnan!

    Om ni vill se hur akvariet ser ut (utan malawiciklider) så kolla här:


    Mvh
    Björn, nöjd med sin dag i Danmark!

    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Ronnie B
    Användare
    • maj 2002
    • 43

    #2
    Imponerande akvarier som får en och drömma om ett större akvarium.

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=100965

    Kommentar

    Arbetssätt...