Ensidigt eller allsidigt foder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • januari 2003
    • 82

    Ensidigt eller allsidigt foder?

    Hej! En fundering bara, vad är era erfarenheter av foder till Malawi? Ska man satsa på att hålla en typ av foder hela tiden eller ska man blanda mellan gångerna? Räkmix -> pellets -> fling osv..
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    På den frågan kommer du nog att få en massa olika svar.
    Jag har blandat räkmix o OSI torrfoder tills för ca en vecka sedan.
    Sista veckan har dom dock bara får torrfoder och jag har alldrig sett fiskarna så pigga som sista veckan ,lite märkligt faktiskt.
    Ska börja med räkmixen igen och se om tempot sjunker i burken då.
    Annars e det väll bara lite Vårkänslor som tagit över i burken =).
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      quote:Originally posted by crayleone

      Hej! En fundering bara, vad är era erfarenheter av foder till Malawi? Ska man satsa på att hålla en typ av foder hela tiden eller ska man blanda mellan gångerna? Räkmix -> pellets -> fling osv..
      Min filosofi har alltid varit maximal mix, eftersom då gör det ingenting om nåt näringsämne saknas i nåt av fodren. Idag har fisken fått hackad daggmask, igår var det torrfoder, dagen innan var det räkmix...

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Jag håller med tidigare inlägg om att variationen i födan nog är ett bra alternativ. Jag matar med räkmix mestadels, men alternerar emellanåt med allehanda torrfoder (Malawi/Tanganyika foder).

        Den räkmix som jag har är väl sammansatt av en hel del olika ingredienser så den är nog näst intill komplett som föda, men jag vill ändå ge mina fiskar torrfoder då det känns bra att ge dom en annan föda att smälta ned också.

        Kommentar

        Arbetssätt...