Nya zoo butiken i Ludvika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Nya zoo butiken i Ludvika

    Stannade till en snabbis hos Peter som nu kommer att sätta upp en väldigt spännande fiskaffär i Ludvika. Då detta var en blixtvisit och han inte fått dit all fisk än så blir det några bara några bilder på en del av det han kommer att sälja framöver.

    Ciklider blir huvudnumret men dom kommer såklart att ha "vanlig" sällskapsfisk också. Afrikanska ciklider blir det såklart, men dom kommer även att köra SA och CA ciklider.

    Han huserar i Expert zoo,s gamla lokaler och därmed har dom en stor butik med massor av plats för spännande fisk.

    Vi kikade lite snabbt på Peters exklusivare fiskar idag och jag inser att han menar allvar när han talar om att han kommer att satsa på att ha ett stort sortiment med allt från guppys till Muterade Golden kalambo som kostar som en bostadsrätt i Stockholms innerstad

    Vi kommer att besöka Peter igen och ta mer bilder och ta reda på lite mer om hans planer för hans stora satsning i Ludvika Det ska bli spännande. Här kommer att par teaser bilder på nägrea riktigt snygga och dyra tropheus
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Blivande rabattbutik??
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • maltandis
      Användare
      • oktober 2003
      • 1567

      #3
      Fina bilder och fiskar.... vill ha!
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

      Kommentar

      • rent vatten
        Användare
        • november 2005
        • 530

        #4
        Mer bilder

        Peters fiskar i Ludvika.

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8596

          #5
          Riktigt snygga??? Tja, utseendet är naturligtvis en smaksak, för mig är de naturliga färgvarianterna snygga och vackra, de muterade tycker jag inte är det.

          Men intressant vore att få veta hur och med vilka metoder de tas fram.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #6
            Det

            Skulle inte förvåna mig.


            Ursprungligen postat av DaRe
            Blivande rabattbutik??

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #7
              Bra

              och intressant fråga. Det lilla jag hört är att Red Phoenix uppstått i dammar i Burundi. Som då lär ha odlats vidare på de rödaste exen. Men det är bara vad jag hört. Likaså är det väll med Golden kiriza som Peter också hade en stor grupp med många stora fina ex av.

              Golden Kalambon är ju en mutation, och den vita ska vara en sådan som sedan muterat vidare till hur den ser ut nu. Den har bara en liten svart fläck kvar i ryggfenan. Det lär finns ett ex till som ser nästan lika dan ut men har mer rosa /rött i sig, mer som en firefish.

              Men jag som alla er andra vill ju gärna veta exakt hur dessa firrar uppstått. Ja förutom dom som muterat. Har för mig att av yngel från golden kalambo så brukar ca 1 av 10 yngel mutera som vuxen. Vilken tid det tar att få ihop en grupp sådana.




              Ursprungligen postat av Mikael W
              Riktigt snygga??? Tja, utseendet är naturligtvis en smaksak, för mig är de naturliga färgvarianterna snygga och vackra, de muterade tycker jag inte är det.

              Men intressant vore att få veta hur och med vilka metoder de tas fram.

              Kommentar

              • lisabeth
                Användare
                • december 2012
                • 124

                #8
                Var där igår och pratade med de blivande ägarna ,härliga planer och vi får tillgång till all fisk som importeras så det är inte bara för grossoster.Så African seaimport välkomna till Expert zoo´s lokaler. Kan inte vänta på 6 juni.
                lisa

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Om någon har deras kontaktuppgifter får de gärna höra av sig så kan vi diskutera rabattbutikfrågan...
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • lisabeth
                    Användare
                    • december 2012
                    • 124

                    #10
                    Kontakt

                    Johanna

                    070-5332801



                    Niclas

                    070-3586181





                    E-mail

                    johanna@africanseaimport.se
                    lisa

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #11
                      Tackar!
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Kajjjan
                        NCS Medlem
                        • juni 2008
                        • 1882

                        #12
                        Ursprungligen postat av Mikael W
                        Riktigt snygga??? Tja, utseendet är naturligtvis en smaksak, för mig är de naturliga färgvarianterna snygga och vackra, de muterade tycker jag inte är det.

                        Men intressant vore att få veta hur och med vilka metoder de tas fram.
                        Håller med helt och hållet! Naturen är vackrast.

                        //Kaj

                        Kommentar

                        • doohan
                          NCS Medlem
                          • augusti 2004
                          • 1607

                          #13
                          Mem

                          Golden kalambon är ju naturlig då den förekommer i sjön och inte är framodlad. Sedan kan man ju tycka vad man vill om dess skönhet.





                          Ursprungligen postat av Kajjjan
                          Håller med helt och hållet! Naturen är vackrast.

                          //Kaj

                          Kommentar

                          • maltandis
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 1567

                            #14
                            Ska Peter och ASI ha butiken ihop? Jag trodde att Peter med fru skulle driva butiken själva. När jag läser Lisas inlägg så verkar det ju inte vara så. Jag tolkar inlägget som att Asi ska sälja sin fisk i Peters butik.
                            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                            Kommentar

                            • lisabeth
                              Användare
                              • december 2012
                              • 124

                              #15
                              Vet att de iallafall ska fiskdelen själva det andra framkom inte helt klart vem som ska äga vad.,Nuvarande ägaren pratade om att han skulle sluta med fiskarna ,men han kunde mycket väl mena hela butiken.Men det får väl framtiden visa.
                              lisa

                              Kommentar

                              Arbetssätt...