Nya zoo butiken i Ludvika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #91
    Ursprungligen postat av Carliz
    kandeensen är långsmalare i kroppen, har högre ryggfena och genomskinlig skärt fena ?
    Svårt att se på den bilden hur långsmal den är, men mina Kandeense har inte genomskinlig stjärtfena i alla fall, dom är helsvarta typ, och vad det gäller ryggfenan, så ser ju inte den ut på bilden som om den är helt uppfälld, så att säga Men jag kan ju se fel
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Carliz
      Användare
      • maj 2012
      • 233

      #92
      jaja, de kandeensen jag hade såg inte ut så

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #93
        Ursprungligen postat av Carliz
        jaja, de kandeensen jag hade såg inte ut så
        Spelar ju ingen större roll igentligen (förutom den som köper den förståss) Snygg fisk hur som helst!
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • endymion

          #94
          Ursprungligen postat av JockeB
          Jaa det har du rätt i, vinkeln är lite knepig Dessutom har väl Mloto "red top" en röd söm på ryggfenan väl!?
          Fast det kanske iofs är det man luras av att man inte ser hela ryggfenan.

          Kommentar

          • JockeB
            Användare
            • maj 2004
            • 2964

            #95
            Ursprungligen postat av endymion
            Fast det kanske iofs är det man luras av att man inte ser hela ryggfenan.
            Kan vara så jaa
            Mvh Jocke
            Centralamerikanska Ciklider!

            Kommentar

            • endymion

              #96
              Ursprungligen postat av doohan
              tror nog att antingen har jag blandat ihop firrarna eller så har du fel
              En Metriaclima callainos OB ser ut så här http://www.ciklid.org/artregister/im...n_Ekenberg.jpg

              Kommentar

              • doohan
                NCS Medlem
                • augusti 2004
                • 1607

                #97


                kan det ju vara så att jag angett fel art




                Ursprungligen postat av endymion

                Kommentar

                • maltandis
                  Användare
                  • oktober 2003
                  • 1567

                  #98
                  Det finns väldigt många callainos, vet att ASI har en callainos på sin lista de kallar white.

                  Här finns några varianter/fångstplatser på callainos (de heter Maylandia i förnamn där, fransk sajt), inga OB-varianter men ni kan måla på fläckarna själva.

                  Senast redigerad av maltandis; 29 juli 2012, 20:18.
                  Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                  Kommentar

                  • Magnus m
                    Användare
                    • december 2008
                    • 303

                    #99
                    Ursprungligen postat av maltandis
                    Det finns väldigt många callainos, vet att ASI har en callainos på sin lista de kallar white.

                    Här finns några varianter/fångstplatser på callainos (de heter Maylandia i förnamn där, fransk sajt), inga OB-varianter men ni kan måla på fläckarna själva.

                    http://www.malawi-dream.info/Plan.htm
                    Helt rätt

                    På den gamla tiden kallades den vita varianten pärlemor zebra och den blåare bright blue båda varianterna hade ob honor
                    Petrochromis biten!

                    Kommentar

                    • endymion

                      Ursprungligen postat av maltandis
                      Det finns väldigt många callainos, vet att ASI har en callainos på sin lista de kallar white.

                      Här finns några varianter/fångstplatser på callainos (de heter Maylandia i förnamn där, fransk sajt), inga OB-varianter men ni kan måla på fläckarna själva.

                      http://www.malawi-dream.info/Plan.htm
                      Fast den fläckiga i denna tråden är det ju en del färg på(rött och gult). De fläckiga callainos jag sett (och ägt) är fläckiga i silvrigt och blått.

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 3111

                        tror du har fel, har aldrig sen ett callainos med en orange kant på ryggfenan, sen ser ju inte munnen och huvudet korrekt ut för en callainos heller. jag har pearl varianten VF som den vita sorten kallas hos cichlidenstadt i tyskland (Pseudotropheus callainos pearl white 6 - 9 cm Wild collected) och de har inte minsta likhet med den på bilden

                        har dock ingen direkt ide vad det kan vara, albins gissning är ganska bra

                        Ursprungligen postat av maltandis
                        Det finns väldigt många callainos, vet att ASI har en callainos på sin lista de kallar white.

                        Här finns några varianter/fångstplatser på callainos (de heter Maylandia i förnamn där, fransk sajt), inga OB-varianter men ni kan måla på fläckarna själva.

                        http://www.malawi-dream.info/Plan.htm
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          här är en bild på en ob bright blue


                          + en bild på eb VF Pearl
                          Senast redigerad av cichlids4fun; 30 juli 2012, 02:19.
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Carliz
                            Användare
                            • maj 2012
                            • 233

                            jag håller med cichlids4fun där......

                            Kommentar

                            • maltandis
                              Användare
                              • oktober 2003
                              • 1567

                              Ursprungligen postat av endymion
                              Fast den fläckiga i denna tråden är det ju en del färg på(rött och gult). De fläckiga callainos jag sett (och ägt) är fläckiga i silvrigt och blått.
                              Så du har säkert rätt i att det är en fainzilberi, de callainos jag har haft har inte varit gula/röda i ryggen. Ville bara visa att det finns väldigt många callainos och att de kan ha lite olika kulörer.

                              Det kanske är en sån här: http://www.malawi-dream.info/Mayland...beri_Lundo.htm.

                              Om man scrollar ner lite finns det en ob-morf, liter mörkare än den bilden Ronney tagit.

                              Finns ju på ASIs lista och Peter köper ju all Malawi/Tanganyika av ASI.
                              Senast redigerad av maltandis; 30 juli 2012, 13:34.
                              Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                              Kommentar

                              • doohan
                                NCS Medlem
                                • augusti 2004
                                • 1607

                                Jag

                                Är kass på malawi och jag blandade ihop dessa namn å firrar, Så ja Albin har rätt. Tack för att ni rättar mig om jag anger fel fakta, det ska såklart stå rätt art för rätt bild.



                                Ursprungligen postat av cichlids4fun
                                tror du har fel, har aldrig sen ett callainos med en orange kant på ryggfenan, sen ser ju inte munnen och huvudet korrekt ut för en callainos heller. jag har pearl varianten VF som den vita sorten kallas hos cichlidenstadt i tyskland (Pseudotropheus callainos pearl white 6 - 9 cm Wild collected) och de har inte minsta likhet med den på bilden

                                har dock ingen direkt ide vad det kan vara, albins gissning är ganska bra
                                Senast redigerad av doohan; 30 juli 2012, 13:51.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...