Nya zoo butiken i Ludvika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

    #46
    Ursprungligen postat av doohan
    ......
    Den bilden som heter muterad kalambo är väl en muterad Körsbär som Mankan fick en av i en kull och aldrig mer.

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 1607

      #47
      Nej

      Det är en av Steffen Lambrix vf golden kalambogrupp som muterat igen. Det finns ett till känt ex som en känd fiskfångare i Afrika äger. Glömde bort namnet men kan återkomma med det,

      Har sett det där körsbäret från mankan och den ser inte ut sådär och är betydligt mindre i storlek.

      Tror det körsbäret simmar i karet med Red Bishop...Ska försöka fota den nästa gång...





      Ursprungligen postat av endymion
      Den bilden som heter muterad kalambo är väl en muterad Körsbär som Mankan fick en av i en kull och aldrig mer.

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #48
        Ursprungligen postat av endymion
        Den bilden som heter muterad kalambo är väl en muterad Körsbär som Mankan fick en av i en kull och aldrig mer.
        Det är en annan fisk. Fisken på bilden är VF. Det fångades 2 ex vad jag vet.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • doohan
          NCS Medlem
          • augusti 2004
          • 1607

          #49
          ikola

          pet...

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #50
            Vilda Kasanga

            Fina kasanga i vertikalt led....

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #51
              Petrochromis nyheter...

              Nu finns det ännu fler nya grymma petrochromis på Ludvika Zoo och konstväxter. Följande är det!

              ASI importerade dessa och så var Peter och kikade på dem och köpte alla ny importerade petrochromis som kom

              Petrochroms Texas Green.
              Petrochromis Flame tail
              Petrochromis ikola OB

              Näste vecka kommer det ca 30st Petrochromis SP red bulu point...

              Kommentar

              • johho
                Användare
                • mars 2007
                • 1825

                #52
                Jag var moch tittade på denna affären i Torsdags. Den var liten men fin. Kul att se några mer rariteeter. Men som sagt, ytan var för liten för att få plats med hur många som helst.
                Red Bulun hade dock inte kommit

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  #53
                  Ja

                  Ett problem när dom köper fisk från Afrika är ju att man aldrig vet med 100% säkerhet när fisken kan skickas. Red Bulun är köpt och ligger på standby för att skickas. Det brukar strula ibland och just nu strular det berättade Niklas när jag pratade med honom i fredags.

                  Har inte varit till så många butiker så jag har inte mycket att jämföra med, men jag tycker butiken är stor. Det kommer att bli ett rum i källaren också med fisk när det rummet hunnit iordningställt.

                  Ska dit om ca två veckor igen och då hoppas jag att red bulun har kommit.




                  Ursprungligen postat av johho
                  Jag var moch tittade på denna affären i Torsdags. Den var liten men fin. Kul att se några mer rariteeter. Men som sagt, ytan var för liten för att få plats med hur många som helst.
                  Red Bulun hade dock inte kommit

                  Kommentar

                  • johho
                    Användare
                    • mars 2007
                    • 1825

                    #54
                    Absolut så beror det på vad man har att jämföra med. Jag är ju van vid Nol, och där finns ju allt mellan himmel och jord. Men var ju en nice och fräsh butik, så hoppas det går bra för dem i framtiden. Ni norröver behöver något att leka med ni med

                    Kommentar

                    • wow
                      Användare
                      • oktober 2009
                      • 66

                      #55
                      Var där igår, han har fått in ett riktigt STORT akvarium och han verkar riktigt kunnig. Han gjorde mig intresserad att köpa en VF grupp tropheus av honom, därför jag tänkte bli aktiv här så jag kan läsa på lite.

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #56
                        Välkommen hit wow. Hoppas du inte bara läser utan delar med dig av dina tankar, idéer och planer också Hehe.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • deelay
                          Användare
                          • september 2002
                          • 5394

                          #57
                          Ursprungligen postat av wow
                          Var där igår, han har fått in ett riktigt STORT akvarium och han verkar riktigt kunnig. Han gjorde mig intresserad att köpa en VF grupp tropheus av honom, därför jag tänkte bli aktiv här så jag kan läsa på lite.
                          Han är duktig, han har hållit på länge med fiskar. Han är en av få jag lyssnar lite på =) Vf grupperna han har är nog i riktigt bra form kan jag tänka mig.
                          http://www.aquariumstockholm.se/

                          Kommentar

                          • wow
                            Användare
                            • oktober 2009
                            • 66

                            #58
                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Välkommen hit wow. Hoppas du inte bara läser utan delar med dig av dina tankar, idéer och planer också Hehe.
                            Tack, det kommer jag göra


                            Ursprungligen postat av deelay
                            Han är duktig, han har hållit på länge med fiskar. Han är en av få jag lyssnar lite på =) Vf grupperna han har är nog i riktigt bra form kan jag tänka mig.
                            Ja det lät som han kunde sin sak, det är riktigt kul att han satsar all-in, han har bland annat köpt hem ett 2000l showakvarium plus att han har ganska exklusiva fiskar.

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              Användare
                              • november 2005
                              • 530

                              #59
                              Ursprungligen postat av wow
                              Tack, det kommer jag göra




                              Ja det lät som han kunde sin sak, det är riktigt kul att han satsar all-in, han har bland annat köpt hem ett 2000l showakvarium plus att han har ganska exklusiva fiskar.
                              Jag var och kollade in Peters 2000l akvarium i helgen och det var grymt. Det är det värsta snygga akvarium jag har sätt.

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                Användare
                                • november 2005
                                • 530

                                #60
                                Ursprungligen postat av rent vatten
                                Jag var och kollade in Peters 2000l akvarium i helgen och det var grymt. Det är det värsta snygga akvarium jag har sätt.
                                Snart kommer det bilder från Doohan??


                                .
                                Senast redigerad av rent vatten; 29 juli 2012, 01:23.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...