multisyngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    multisyngel!

    Upptäckte idag att jag har små yngel i mitt kar med multifasciatus. Det är inte stora så det är inte konstigt att man missat dem först : )

    Vad, hur och när bör man mata dem. Det är ju lite svårt när de gömmer sig inne i en snäcka. Klarar de cyklops rent storleksmässigt, eller bör man hitta något ännu mindre?

    /Mikael
    /Mikael
  • Niro
    Användare
    • december 2002
    • 12

    #2
    Cyclops går alldeles utmärkt. Jag matar mina med detta och söndersmulad räkmix och de växer och frodas.

    /Niklas

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • november 2002
      • 666

      #3
      Men hur matar man dem egentligen? De ligger ju inne i sina snäckor och gömmer sig. Ska man försöka smula ner mat i snäckan, eller lägga det utanför och hoppas att de tittar ut? Jag vet inte riktigt hur många jag har eller hur stora de är. Ska man vänta med maten tills man ser att de går utanför snäckan kanske?

      /Mikael
      /Mikael

      Kommentar

      • Niro
        Användare
        • december 2002
        • 12

        #4
        Mina kommer ut ur snäckan när jag matar. Jag har inget yngelakvarium utan låter dem gå med föräldrarna och jag antar att ynglen ser på förädrarna när något är på gång eller känner lukten och simmar då ut och letar upp maten. Det tog väl kanske någon dag innan de lärde sig men nu går det bra. Jag tror inte att du behöver anstränga dig på något särskilt sätt för att de ska få i sig maten.

        /Niklas

        Kommentar

        • Anette
          Användare
          • april 2002
          • 178

          #5
          Hej Mikael!

          Har aldrig gjort något speciellt med multisyngel. De äter med sina föräldrar, smulor och egna bitar.
          Om du tittar närmare på dom när den första skyggheten försvinner ser du att de små rackarna har enorma munnar...

          Lycka till
          Anette

          Kommentar

          Arbetssätt...